سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام خالق عشق

?? میشل دوگ گار ، ?? فرزند دارد :
تمام شهروندان فرانسوی با شنیدن این خبر دچار تعجب و شگفتی می شوند. چطور ممکن است یک خانواده متشکل از بیست و یک فرد باشد ؟! نوزده فرزند بعلاوه پدر و مادر !

در تاریخ ?? دسامبر سال ???? ، خانواده دوگ گار ، صاحب نوزدهمین فرزند خود شدند .

فرزند ارشد آنها با نام جوشا ، در سن بیست و یک سالگی تا چند ماه دیگه پدر می شود و طعم اولین فرزند را می چشد .

این خانواده در امریکا زندگی می کنند . میشل و جیم در سال ???? با یکدیگر ازدواج کردند .

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

?? قهرمان صد ساله :
این خانم صد ساله تنها فردی است که در مسابقات رده سنی ??? تا ??? سال در مسابقات شرکت کرده است . نام وی روت فریت می باشد و ساکن استرالیاست .

وی در مسابقات سیدنی استرالیا در سال ???? شرکت کرد و قصد دارد در مسابقات المپیک نیز شرکت کند . روت تعجب همگان را برانگیخته است زیرا هم سن و سالان وی حتی قدرت تکان خوردن و یا حرکت کردن را ندارند چه برسد به اینکه یک ورزش را دنبال کنند . اما روت با وجود سن زیاد کماکان جوان است ..

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

?? خانومی که تاکنون ?? بار ازدواج کرده است :
این خانم دارای ??? سال سن است و تاکنون ?? بار ازدواج کرده است . آخرین ازدواج او در سال ???? میلادی بوده است . وی معتقد است که تنهایی قادر به ادامه زندگی نیست اما این نیاز باعث نمی شود که با هر فردی کنار بیاید و او را علی رغم رفتارهایی که نمی پسندد تحمل کند به همین دلیل طلاق های بسیاری را همانند ازدواج تجربه کرده است .

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

?? پیرترین زن دنیا :
این خانم از ??? سال و ??? روز از تولدش می گذرد و در کشور فرانسه زندگی می کند . فرانسویان برای داشتن همچین زنی که در کشورشان احساس غرور و افتخار می کنند زیرا این سن نشان دهنده ی شرایط مناسب و خوب زندگی در فرانسه را نشان می دهد.

در ?? فوریه ???? در فرانسه به دنیا آمد . وی تا سن ??? سالگی در خانه خود زندگی می کرد اما بعد از این سن و به دلیل کهولت ترجیح داد که به یک آسایشگاه سالمندان برای مراقبت بیشتر برود .

بعد از جشن تولد ??? سالگیش ، در تاریخ ?اوت سال ???? در گذشت .

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
?? مسن ترین پدر دنیا :
مردی که در تصویر زیر مشاهده می کنید به عنوان پیرترین پدر دنیا شناخته شده است . وی راماجیت ژاگاو نام دارد و در اول ژانویه سال ???? ، در سن ?? سالگی صاحب یک فرزند پسر شد .

سن مادر در حدود ?? سال بوده است و فرزند متولد شده در سلامت کامل به سر می برد . این مادر و پدر همانند کسی که برای اولین بار پدر یا مادر می شوند از ورود فرد جدید به خانواده شان مسرور هستند .

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

?? آمار باورنکردنی از  پسران مجرد چینی :
در کشور چین ، در حدود بیست و چهار میلیون جوان پسر مجرد وجود دارد . امار تفاوت بین دخترها و پسرها بسیار فاحش است به طوری که بسیاری از این پسرها بدون همسر باقی خواهند ماند . خانواده های چینی بیشتر مایل به داشتن فرزند پسر هستند تا دختر ، زیرا فرزندان پسر می توانند در مزارع کشاورزی کمک خانواده باشند و همین طور می توانند یکی از بازوهای خانواده در تامین مخارج باشند .

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

??آمار باورنکردنی از مسلمانان دنیا :
????میلیارد نفر در روی کره زمین مسلمان هستند و به دین اسلام و کتاب نازل شده این دین یعنی ” قرآن ” ایمان دارند .

طبق تحقیقاتی که در سال ???? انجام شد، این آمار برابر با یک چهارم مردمی است که در کره زمین زندگی می کنند .

دو سوم ، ?/? مسلمانان در قاره آسیا زندگی می کنند . برای مثال کشورهایی مانند اندونزی که ?? % از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند . درصد زیادی از این آمار را سنی و شیعه ها تشکیل می دهند . کشوری که بیشترین شیعه را در بین قاره اسیا به خود اختصاص داده است ، کشور ایران است .

??? میلیون مسلمان نیز در کشور فرانسه زندگی می کنند .

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

?? کشوری که افراد مسن زیادی دارد :
ژاپن به عنوان کشوری شناخته شده است که دارای افرادی با سن بالاتر از صد سال است . در سال ???? ، آمار افراد مسن کشور ژاپن بیش از ??? ?? نفر بوده است .

??% از این آمار متعلق به زنان است و زنان مسن در این کشور بیش از مردان دیده می شوند . در این میان مسن ترین فرد ، دارای ??? سال سن است و در شهر کیوتو زندگی می کند .




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/3/23 توسط علیرضا قدس

امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی تبریز شد

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز شد.


   یک منبع موثق در باشگاه تراکتورسازی که نخواست نامش فاش شود امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز با تایید این خبر گفت: امیر قلعه نویی امروز با مسئولان تیم تراکتورسازی برای هدایت این تیم در فصل 91-90 به توافق رسیده و قرار داد یک ساله منعقد کرد.
وی بدون ذکر مبلغ قرارداد وی گفت: اگر قلعه نویی موجب کسب قهرمانی یا صعود تراکتورسازی به آسیا شود 25 درصد به مبلغ قراردادش بابت پاداش افزوده خواهد شد.

وی همچنین از توافق این باشگاه با یک اسپانسر جدید خبر داد.
این منبع آگاه همچنین از احتمال تغییرات مدیریتی این باشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: در 24 ساعت آینده شاید در راس مدیریتی این باشگاه نیز شاهد تغییراتی باشیم.
تیم تراکتور سازی در لیگ برتر با کسب عنوان پنجمی از راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا بازماند.
مربی سه فصل گذشته این تیم فراز کمالوند بود.




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/3/23 توسط علیرضا قدس

سلام دوستان گل و عزیز

من مطلبی رو که الان دارم مینویسم شاید مشکل اصلی کشور ما شده و برای حل اون نیاز به راه کار های مختلفی هست

خوب مسئله ی دین بحث زیادی رو پیرامون خودش میگیره و مردم و بر سر دین اختلافی بینشون پیش اومد که جنبش سبز بزرگترین شکل اون بود که خودشو نشون داد .

حالا سوال پیش میاد که شما کدوم طرف هستید ؟ سبز ها یا 3 رنگ ها ؟

میتونیم بهتر این مسئله رو باز کنیم ، شما ایرانی ازاد میخواهید یا با دولت فعلی موافق هستید ؟

حرف های من تا اینجا خیلی واضح بیان شده و امیدوارم همکاران من در تیم مدیریت پارسی بلاگ برای این نوشته وبلاگ به نام خالق عشق رو پایدار نگه دارن

اما مسئله ی دین که سر تیتر این نوشته قرار داره هم در اصل این موضوع تاثیر داره

1 _ به نظر شما جنبش سبزی ها معتقد بودن که رئیس جمهور باید شخص دیگری بود یا برای انقلابی جدید به نام انقلاب سبز برخواستند ؟

2 _ مسئله ی دین و حد و حدود هایی که در ایران حاکم هست باعث شده ملت به سوی سبزی ها کشانده شوند ؟

3 _ برخورد دولت با جنبش سبز ایا برخوردی درست بود یا خیر ؟

 

به نظر بنده که نظر (( شخصی )) خودمو بیان میکنم ، در پاسخ سوال های بالا این جواب ها داده خواهد شد

1 _ به نظر من جنبش سبز ابتدا برای تغییر رئیس جمهور ایران به پا خواست اما پس از ادامه گرفتن ماجرا انها برای تغییر نظام ایران به کار خود جریان نویی دادند که این ما بین کشورهای غربی نیز کم دخالت نکردند که نظام جمهوری اسلامی به خوبی با انها برخورد کرد ( با کشورهای غربی )

2 _ اما با پیشرفت هایی روز دنیا و تغییرات روحیات مردم و خصوصیات اخلاقی انها باعث شده که مسئله ی دین در جمهوری اسلامی ایران یک مسئله ی مهم باشد . حد و حدود هایی که دین اسلام در بر میگیرد با خصوصیات اخلاقی مردم امروز ناسازگاری بیشتری نسبت به گذشته داشته است و مردم میخواهند که خود برای خود در ایرانی ازاد تصمیم بگیرند ، به عنوان مثال : پوشش ظاهری خود را با تناسب به خصوصیات خود انتخاب کنند ، یعنی هرکسی میخواهد پوشش کامل داشته باشد و هر کسی که می خواهد پوشش باز داشته باشد

3 _ اما برخورد دولت با جنبش سبز اصلا برخورد خوب و در حد نام ( اسلام ) نبود ، در هیج جای اسلام با کسانی که برای رائی اعتراض کرده بودند اینگونه برخورد نشد که این دولت که نگه دارنده ی اسلام است با مردم خود برخورد کرد

کشتن مردم ، مسدوم کردن و تجاوز کردن به زندانیان در صدر خبرهای روز رسانه های جهان بود که فقط نام اسلام رو زیر سوال برد و پاشخگو به این مسئله دولت بوده و در عین تعجب زیر بار کاری که کرده نمی رود که خود جای سوال دارد

البته بعضی از کردم در این ما بین بی تقصیر نبوده و باید مجازات شده اما 90 % از زندانیان فقط کسانی بودند که در تظاهرات ها شرکت کرده و خواستار پس گرفتن رای خود بودند

 

اما مسئله ی دین و ازادی

 

اسلام حد و حدودهای خاص خودش رو دارد که در بالا اشاره شد باعث اختلافات اخیر ما بین مردم بوده

شما فکر میکنید ایرانی ازاد موفق تر و بهروز تر خواهد بود یا ایران امروزی ؟

وقتی هر کسی بخواهد نوع حد و حدود های خودش را ، خودش انتخاب کند ایرانی موفق تر نخواهیم داشت ؟

 

 

حال شما چگونه از این موضوع ها برداشت میکنید ؟؟؟ دوست دارم نظرهای شما رو در این بحث شنوا باشم

 

 

علیرضا قدس ، نویسندگان بدون مرز




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/3/16 توسط علیرضا قدس
رابطه دختر و پسر

على زینتى

رابطه دختر و پسر، تا چه حدى مى تواند نزدیک شود؟

براى پاسخ به این سوءال، بیان نکات در قالب سوءال لازم است:

1. منظور از روابط بین زن و مرد چیست؟

2. منظور از روابط اجتماعى چیست؟

3. آیا روابط اجتماعى، مستلزم رابطه زن با مرد است و اگر چنین است، این روابط چگونه باید باشد؟

روابط بین زن و مرد، به صورت هاى زیر، متصور است:

1. رابطه زن و شوهرى.

2. رابطه علمى.

3. رابطه حرفه اى و شغلى.

4. رابطه دوستانه.

رابطه زن و شوهرى

اگر رابطه زن و شوهر بر اساس موازین شرعى و عقد رسمى، تحقق پیدا کند، مورد تأیید و تأکید اسلام مى باشد که ده ها آیه و صدها روایت از معصومین در مورد اهمیت ازدواج و روابط زناشویى، شاهد بر این مدعاست. خانواده، مهم ترین کانون و نهاد اجتماعى است که با ازدواج و رابطه زن و مرد، شکل مى گیرد. بنابراین، از نظر اسلام، این نوع رابطه اجتماعى، مشروع و مورد تأکید است و زن و مرد، هر دو، در شکل گیرى آن سهیمند.

رابطه علمى بین زن و مرد

این نوع رابطه، با حفظ موازین شرعى و رعایت حدود الهى از ناحیه زن و مرد، مجاز است و بهترین مصداق بارز آن، رابطه بین استاد و شاگرد است؛ اعم از این که استاد، زن باشد و شاگرد، مرد یا شاگرد، زن باشد و استاد، مرد. آن چه مهم است، رعایت موازین شرعى است. اگر احکام الهى مراعات شود، این نوع رابطه، نه تنها مجاز است، بلکه مورد تأکید اسلام است و اگر حدود الهى مراعات نشود و حریم هاى بین محرم و نامحرم شکسته شود، اسلام از این رابطه، ناخشنود است و از آن، نهى مى کند؛ زیرا به ضرر زن، مرد و جامعه است.

رابطه شغلى و حرفه اى

فعالیت هاى شغلى موجود در جامعه، به سه دسته تقسیم مى شوند:

1. شغل هایى که الزاماً بر عهده زنان است و با وجود زنان، جایز نیست که مردان، آن شغل ها را انتخاب کنند؛ مثل شغل مامایى و کارهایى که جنبه زنانه محض دارد. در این گونه موارد، اسلام تأکید مى کند که شغل هاى حساس و مهمى را که مربوط به بانوان است، خودشان بر عهده گیرند طبعاً نوع رابطه شغلى، در این جا، بین زنان است و مردان، حق ورود به این مشاغل را ندارند؛ مگر در شرایط ضرورى.

2. شغل هایى که مخصوص مردان است؛ مثل کارهاى شاق و سختى که با فیزیک بدن زن و روحیات او سازگار نیست و طبیعى است که پذیرفتن این گونه کارها که براى زن یا جنین او ضرر داشته باشد، جایز نیست.

3. شغل هایى که مشترک بین زنان و مردان است که اکثر موارد و بیشتر کارها، تقریباً بین زن و مرد مشترک است. در این گونه کارها، اگر زن و مرد، ضوابط شرعى را رعایت کنند و مرتکب عمل حرامى نشوند، مى توانند با هم مشارکت فعال داشته باشند؛ مانند نمایندگى مجلس، معلمى و صدها کار دیگر.

رابطه دوستى بین دختر و پسر

این نوع رابطه، از نظر اسلام حرام است و قرآن از دوستى بین دختر و پسر و این گونه روابط، نهى کرده است؛ زیرا عفت عمومى جامعه، با این گونه روابط، آسیب جدى مى بیند؛ پایه هاى ازدواج و خانواده سست مى شود و صدها مفسده اخلاقى براى دختر، پسر و جامعه دارد. بدون تردید، اگر ائمه علیهم السلام از حضور زنان در جامعه نهى کرده اند، این نهى، کلى و مطلق نیست؛ بلکه سیره عملى آنها به این امر مطلق، تخصیص مى زند و نشان مى دهد که منظور آنان، این نیست که زنان، مطلقاً نباید در امور اجتماعى مشارکت داشته باشند؛ بلکه منظور آنها این است که زنان، بدون دلیل موجه، نباید در میان مردان و مقابل چشم آنها قرار گیرند و در صورت لزوم، باید حضورشان در حد نیاز و ضرورت باشد و زائد بر آن، به صلاح زنان و جامعه نیست؛ زیرا مى تواند مفسده هاى زیادى داشته باشد.

نکته دیگرى که باید به آن توجه کرد، این است که اجتماعى بودن زنان و داشتن جایگاه اجتماعى، مستلزم حضور بى رویه و بدون دلیل در میان مردان نیست؛ بلکه خود زنان مى توانند تشکل هاى اجتماعى - فرهنگى داشته باشند و در این تشکل ها، در زمینه هاى گوناگون، حضور فعال داشته باشند. بنابراین، اسلام از حضور و مشارکت زنان در مسائل اجتماعى، نهى نمى کند؛ ضوابط، قوانین و حدود این حضور را مشخص مى کند و این، به خاطر مصونیت زنان از آسیب هاى اجتماعى است و از سوى دیگر، به خاطر مصون ماندن جامعه از آسیب هایى است که از ناحیه زنان و مردان فرصت طلب، به وجود مى آید. بنابراین، هیچ تناقضى بین آموزه هاى دینى وجود ندارد و همه آنها، هماهنگ با یکدیگر و متناسب با نیاز جامعه انسانى است.

با توجه به شرایط خاص دوران جوانى و طولانى بودن دوران تجرد اغلب دانشجویان و خطرات جدى تمایلات آشکار و پنهان غرائز نفسانى، لازم است برادران و خواهران دانشجو، روابط خود را از نظر کمى و کیفى تحت کنترل قرار دهند و در سطح ضرورت، حفظ کنند. بنابراین، توصیه ما این است که به نکات زیر توجه کرده، حتماً به آنها عمل کنید:

1. اگر ضرورتى ایجاب نمى کند، از ایجاد رابطه با نامحرم، پرهیز شود و خواهران دانشجو، در مقابل افراد نامحرم، رفتارى متکبرانه داشته باشند؛ نه رفتارى صمیمانه. در احکام شرعى آمده است که در غیر ضرورت، مکروه است که مرد با زن، هم صحبت شود؛ مخصوصاً مرد و زن جوان که علت آن این است که چه بسا همین هم صحبت شدن ها، غرایز جنسى افراد را تحریک کند و یک الفت و محبت شهوانى بین مرد و زن ایجاد گردد و نقطه آغازى براى غوطه ور شدن در انحراف و فساد شود. در هر حال، انسان باید دقیقاً درون خود را بکاود و باطنش را عمیقاً مطالعه کند تا بفهمد که صحبت کردن با افراد نامحرم، چه ضرورتى براى او دارد.

2. در صورت ناچارى و ضرورت، روابط با نامحرم، تا آن جا که به شکستن حریم احکام الهى منجر نشود، اشکالى ندارد. بنابراین، گفت وگو و نگاه هاى متعارف و بدون قصد لذت و ریبه، اشکالى ندارد؛ اما با این حال، لازم است که ارتباط در کلاس ها، به گونه اى باشد که کمترین اختلاط پدید آید و در معاشرت و گفت وگو، هنجارهاى شرعى زیر رعایت شود:

- از گفت وگوهاى تحریک کننده پرهیز شود.

- از نگاه هاى آلوده و شهوانى خوددارى شود.

- حجاب شرعى رعایت شود.

- قصد تلذذ و ریبه در کار نباشد.

- دو نفر نامحرم، در محیط بسته، تنها نمانند. بنابراین، سعى کنید خود را عادت دهید تا هنگام صحبت با نامحرم، به او نگاه نکنید و به هیچ قسمتى از بدن او خیره نشوید و قسمت هاى باز و پوشیده، برایتان کاملاً مساوى فرض شوند و این مسأله را با تکرار و تلقین، ادامه دهید و نیز در همه حال، خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانید و عفت و حیا را فراموش نکنید




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/3/16 توسط علیرضا قدس

ژوزه ساراماگو ما را ترک کرد.... او در هشتاد و هفت سالگی درمحل سکونت اش در جزیره لانزاروت از جزایر قناری( که از سال 92 در آنجا زندگی می کرد)، در گذشت. از بیماری «ساراماگو» اطلاع داشتیم؛ او درچند سال اخیر، به علت مشکلات تنفسی، چندین بار در بیمارستان بستری شده بود، ولی خبرمرگش برای همه کسانی که این نویسنده محبوب را در زمستان گذشته در لیسبون، آرام و استوار، در حال امضا کردن آخرین کتاب بحث برانگیزش، «هابیل» دیده بودند، بسیار تکان دهنده بود.

 

زندگی و آثار «ساراماگو»، همواره جنبه ای جدلی و مبارزاتی داشته است. او دوست داشت با «فکر کردن در دایره بسته» ای که به بی عدالتی و سو استفاده از قدرت منتهی می شود، مقابله کند. خود را «کمونیست لیبرتر» معرفی می کرد، همان گونه که می توان آرمان اتوپیک و آرزوی تغییر جهان را داشت. صدای او آوای بی صدایان بود . صدایی شنیدنی و شناخته شده درهمه دنیا که بازتابش طوفان به پا می کرد و امروز (غیبتش) سکوتی عظیم بر جای می گذارد.

«ساراماگو» سرنوشتی خارق العاده داشت. او در سال 1922 در روستای کوچکی از «ریباتژو» در صد کیلومتری لیسبون به نام «آزینهاگا» به دنیا آمد. پدر و مادرش دهقان های فقیری بودند واز این رو، خیلی زود مجبور به ترک تحصیل شد و به شغل های مختلفی از قفل سازی تا مترجمی پرداخت. او که «خود آموخته» و عاشق کتاب خواندن بود، اولین رمانش را در سال 19?7 به نام «سرزمین گناه» منتشر کرد. اما در واقع در سال 19?7 با انتشار کتاب «برخاسته از زمین» است که او قدم به عالم ادبیات گذاشت و سپس با کتاب « بزرگداشت دو کونتو» به شهرتی جهانی دست پیدا کرد.

وقتی که در 2? آوریل 197? انقلاب موسوم به «میخک ها» فرا رسید، ساراماگو با روح و جانش درگیر آن شد و نمایشنامه ای نیز به نام «شب» در این باره نوشت. او همراه با مردم پرتغال دیکتاتوری را به دمکراسی تغییر داد و در همه مبارزات فعال بود و فعال ماند.

در 1992 کتابش به نام « انجیل به روایت مسیح» سانسور شد، از طرف کلیسا مورد حمله قرار گرفت و به « توهین به مقدسات میراث مذهبی پرتغال » متهم شد. در همین دوره است که او تصمیم می گیرد که در اسپانیا ساکن شود.

در سال 1998 «ساراماگو» موفق به اخذ جایزه نوبل شد (نخستین بار است که جایزه نوبل به یک نویسنده پرتغالی زبان تعلق می گیرد) که این قدردانی وحق شناسی، برای او عظیم و تاریخی بود. بسیاری از پرتغالی ها خود را دراین نویسنده، با زندگی و راه و رسم نمادین اش ، بازشناختند.

«ساراماگو» تنها، رمان نویس و یا جستار نویس نبود، شاعر هم بود، شاعری که دغدغه های اجتماعی وسیاسی اش با سخت گیری های زیبا شناسانه همراه بود. او علیه هر نوع بی عدالتی مبارزه می کرد: دفاع ازمبارزات دهقان های بی زمین برزیلی ، موضوعی که او تاریخش را به خوبی می شناخت، به ویژه که به مسائل دهقان - رعیت های پرتغالی دوران کودکی اش بسیار نزدیک بود. و یا در دفاع از فلسطینی ها فریاد عتراض اش همواره بلند بود و در مارس 2002 در چارچوب سفر های نمایندگان پارلمان نویسندگان، به «رام الله» در سرزمین های اشغالی سفر کرد (2). این تجربه ای بود که او را سخت تحت تاثیر قرار داد و موجب شد که شرایط زندگی در سرزمین های اشغال شده را در عباراتی بسیار تند بیان کند که این امر اتهام یهود ستیزی را برایش به همراه داشت . علیرغم این برخورد ها او هرگز از مواضع خود دست برنداشت و انتقاد از اشغال اسراییلی و همبستگی با فلسطینی ها را همواره تجدید کرد؛ به ویژه فراخوان او برای لغو محاصره اقتصادی غزه، در «لو کایه»(3) که مجموعه ای از متونی بود که او در وبلاگ شخصی اش از سپتامبر2008 تا مارس 2009 منتشر می کرد. او در یکی از آخرین نوشته هایش درسایت خود، از نویسنده سوئدی، «هنینگ مانکل» برای شرکتش در کشتی صلح غزه تشکرکرد.......

این دفتر، شامل آخرین تاملات فلسفی- سیاسی اودرباره جهانی است که باید در باره اش فکر کرد، دنیایی که انتخابی جز مسئولیت و تعهد برای ما باقی نمی گذارد. متن ها اغلب سریع نوشته شده اند اما با دوران و جامعه خود رابطه ای تنگاتنگ دارند، و از ورای آنها «ساراماگو» به عنوان نویسنده ای بزرگ و انسان مبارزه و تقسیم کردن با دیگران، حضور دارد.

او در سال 200? مقاله « آنجا که بازار فرمان می راند ، از دمکراسی چه باقی مانده است » را برای لوموند دیپلماتیک نوشت که شما را به خواندن مجدد آن دعوت می کنیم.

از دمکراسی چه باقی مانده است ؟

1- «هابیل» الفاگارا، مادرید، 2009. تفسیری آزاد از قتل هابیل به دست برادرش قابیل. نویسنده در این کتاب از انجیل به عنوان «دستور العمل عادات و رفتارهای زشت » یاد می کند.

2- نویسندگان مرزها، فیلم مستندی از سمیر عبدالله و ژوزه رنس، 2003 .

3- «لو کایه» با مقدمه ای از امبرتو اکو .

?- «ابریگادو، مانکل»، 2 ژوئن 2010.




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/3/16 توسط علیرضا قدس
به نظر می رسد حالگیری از منتقدان به یکی از مولفه های ثابت رئیس جمهور در انتصاب مقامات دولتی تبدیل شده است. مثلاً اگر منتقدان ، رحیمی را فرد مناسبی برای عضویت در کابینه نمی دانند ، او را معاون اول می کند ، اگر بقایی را حتی برای سازمان گردشگری مناسب نمی دانند ، او را به معاونت اجرایی رئیس جمهور ارتقا می دهد.

1 - وقتی وزارت نفت ، کارمند و کارشناس معمولی برای فلان شهرستان استخدام می کند ، هزار تا شرط و شروط می گذارد: فارغ التحصیل فلان دانشگاه باشی ، رتبه کنکورت این طوری باشد ، معدلت آن طور باشد ، در آزمون این نمره را بیاوری و ... .

اتفاقاً خیلی هم خوب است و در جایی مثل نفت که زندگی 75 میلیون ایرانی بدان وابسته است حتماً باید آدم های متخصص و کاربلد بر سر کارباشند.

حالا برای وزارت نفت ، کسی را به عنوان سرپرست منصوب کرده اند که حتی صلاحیت های استخدامی یک کارمند و مهندس معمولی در نفت را ندارد.

یعنی اگر همین آقای علی آبادی ، با شرایط موجودش (منهای سن که طبیعتا از زمان استخدامش گذشته) به عنوان یک آدم عادی برای استخدام به وزارت نفت می رفت ،حتما! عکس ها و کپی شناسنامه اش که برای استخدام داده بود ، هدر می شد!

علی آبادی / کاریکاتور از خبر آنلاین


2 - علی آبادی که همه افتخارش این است که در کل عمر مدیریتی اش در شهرداری و دولت ، میلیون ها متر مربع بنای اداری و ورزشی و ... ساخته ، چرا در تخصص خودش که عمران است به کار گرفته نمی شود؟ حتماً باید بیاید جایی که هم خودش را خراب کند هم مجموعه را؟ نفت که ساختمان سازی و بنایی نیست.

3 - به نظر می رسد حالگیری از منتقدان به یکی از مولفه های ثابت رئیس جمهور در انتصاب مقامات دولتی تبدیل شده است. مثلاً اگر منتقدان ، رحیمی را فرد مناسبی برای عضویت در کابینه نمی دانند ، او را معاون اول می کند ، اگر بقایی را حتی برای سازمان گردشگری مناسب نمی دانند ، او را به معاونت اجرایی رئیس جمهور ارتقا می دهد ، اگر می گویند احمد زاده کرمانی را از استانداری بردار ، می گوید باشد ، بر می دارم ولی معاون رئیس جمهور می کنم و اخیراً هم که علی آبادی را به عنوان سرپرست وزارت نفت معرفی کرده است ، کسی که نه در افکار عمومی جایگاه مناسبی دارد و نه مجلس او را برای وزارت می پسندد و حتی یک بار هم در جریان معرفی او به عنوان وزیر نیرو ، مجلس به او رأی اعتماد نداد.

احتمالاً آقای رئیس جمهور این با این گزاره موافق است که شایسته سالاری در انتصاب ها بهتر است حالگیری های سیاسی است.

بعد از تحریر:

1 - خدابیامرز مصدق فکرش را هم نمی کرد که سال ها بعد از ملی شدن صنعت نفت ، علی آبادی نامی بشود وزیر نفت مملکت! بنده خدا استخوان هایش احتمالا دارد در گور می لرزد.

2 - در یکی از خبرها نوشته بودیم: علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس سابق شیلات بود وحالا شده است سرپرست وزارت نفت! و پرسیده بودیم بالاخره تخصص ایشان چیست و این سه مقوله چه ربطی به هم دارند؟

یکی از کاربران عصرایران کامنت گذاشته بود: ربطش این است که با پول نفت ، ورزش می کنیم و بعدش هم می ریم ماهیگیری.

یکی دیگر هم ربط نفت و شیلات را این طوری نوشته بود: نفت رو  استخراج می کنی بعد اونو می ریزی توی دریا . بعد جانورای دریایی می میرن و در عمق دریا ته نشست می شن و دوباره میلیاردها سال دیگه   همون ها تبدیل به نفت می شن بعد یکی دیگه از نسل همین آقا می یاد می شه سرپرست وزارت نفت و دوباره اون رو استخراج می کنه و... !
خلاصه مثل این که انتصاب علی آبادی اگر هیچ خیری نداشت ، لااقل خوبی اش این بود که انبساط خاطری برای بعضی از هموطنان باعث شده است!

3 - یکی از دوستان برای سرزنش کسی که همیشه اشتباه و خطا می کرد، می گفت: یه بار شد یه کاری بکنی سرکوفت نخوری؟!




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/3/16 توسط علیرضا قدس
راجع به منچستر بد نگویید، دفعه بعد بارسلونا را می‌بریم
کی‌روش: عاشق بازیکنانی هستم که در زمین حرفشان را می‌زنند

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: عاشق بازیکنانی هستم که در زمین حرف می‌زنند نه بیرون از زمین.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پس از بازی مقابل تیم امیدها اظهار داشت:‌ یک روز دیگر را در راستای کمپ‌های کوچک پشت سر گذاشتیم. هدف در این مدت، نظارت بود و از همه بازیکنان شناخت به دست آوردیم.

وی افزود: اکنون فصل استراحت است و بعضی‌ها خسته هستند اما از عملکرد تیم رضایت دارم. مرحله بعدی برای آماده‌سازی انتخابی جام جهانی است. 8 تیر به اتریش می‌رویم تا کمپ 10روزه‌ای داشته باشیم. سپس به ایران بازمی‌گردیم و تا بازی با مالدیو 9 روز فاصله داریم. گام بعدی آماده‌سازی امیدها برای مسابقات المپیک است.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: از همه می‌خواهم تمام تلاش خود را معطوف به تیم امید کنند چرا که بازی با عراق برای ما مهم است.

در ادامه نشست خبرنگاری پرسید: شما که بازیکنی مثل فیگو را به فوتبال جهان معرفی کردید، آیا در ایران هم این پتانسیل وجود دارد تا بازیکنی را معرفی کنید؟ که کی‌روش پاسخ داد: پتانسیل در همه جای دنیا وجود دارد و شامل ایران هم می‌شود. مهم این است که باید درست کار کنیم تا به آن سطح برسیم. فیگو و دایی سوپر استار به دنیا نیامدند. آنها سخت کار کردند در همین تیم ملی بازیکنان باید با امکانات بهتر به کیفیت بهتری برسند. اگر کسی خوب باشد، با جادوگری به اینجا نرسیده است. همه مسؤلان باید یک‎دل و هم‎دل باشند تا بتوان به موفقیت رسید.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه در پایان بازی امروز با آرش افشین بازیکن تیم امید به صحبت پرداخت، گفت: این یک موضوع خصوصی بود و نمی‌توانم مطرح کنم.

به گزارش فارس در ادامه نشست کارلوس کی‌روش درباره اظهارنظر یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه الکس فرگوسن سرمربی منچستریونایتد پس از شکست مقابل بارسلونا گفته بود، با جدایی کی‌روش از این تیم منچستر به لحاظ تاکتیکی ضعیف شده، گفت: خواهش می‌کنم راجع به تیم من بد نگوئید. تمام مربیان برد و باخت را تجربه می‌کنند، در بازی منچستر با بارسلونا این اتفاق افتاد، مثل بازی اسپانیا و پرتغال در جام جهانی. پرتغال در آن بازی بد نبود؛ اسپانیا بهتر بود. در فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز بارسلونا بهتر بود. باید شجاعت داشته باشیم و بگوئیم. بارسلونا اکنون بهترین فوتبال دنیا را انجام می‌دهد اما مطمئن باشید دفعه بعدی منچستر می‌برد.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که ظاهرا باشگاه فولاد به دلیل دعوت از 9 بازیکن از پرسپولیس قبل از دیدار این تیم در جام حذفی معترض شده، گفت: من یک مربی حرفه‌ای‌ام و در مورد صحبت دیگران نظر نمی‌دهم. در کمپ قبلی هم فولادی‌ها بودند اما تا به حال پرسپولیسی‌ها در کمپ نبودند. اگر من در آن برهه 9 بازیکن پرسپولیس را دعوت کردم به این دلیل بود که فصل به پایان رسیده بود و ممکن بود، پرسپولیس از جام حذفی کنار رود و برخی از بازیکنان این تیم به خارج بروند و در آن صورت جمع کردن تیم مشکل می‌شد.

وی افزود:‌ لیست، یک چیز باز است، فولادی‌ها هم می‌دانستند که می‌توانند به تیم ملی بیایند. شرایط برای همه یکسان بود. در مورد این مسئله که شما می‌گوئید و اینکه انگیزه حریف بابت دعوت از بازیکنان پرسپولیس کم شده، در ذهن من چیزی نیست.

کی‌روش تاکید کرد: اگر کسی در تیم ملی نیست، باید خوب باشد و من را متقاعد کند که او را دعوت کنم. من عاشق بازیکنانی هستم که در زمین حرف می‌زنند نه بیرون از زمین.

سرمربی تیم ملی در خصوص شرایط تیم امید عنوان کرد: مسابقه امروز بیشتر از یک بازی عادی بود، امروز، روز کاری سختی برای ملی‌پوشان بود. ما یک تیم واحد را امروز در زمین داشتیم و آن هم تیم ملی ایران بود. تنها چیزی که امروز دیدم تمرین و بازی بود، همه یک هدف داشتیم و نتیجه هم مهم نبود.

وی درباره اینکه نظرش در مورد علی کریمی چیست، گفت: من در مورد یک بازیکن حرف نمی‌زنم. برای من هیچ بازیکن خاصی وجود ندارند و همه یک‎جور هستند.

به گزارش فارس کی‌روش در خصوص اینکه چرا حمید بابازاده در کنار تیم ملی نیست، اظهار داشت: این سؤال را فدراسیون باید جواب دهد. در جایی نیستم که باید جواب دهم. ما بین اعضای کادر وظایف را تقسیم کردیم و باید فدراسیون در این زمینه صحبت کند.

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آخرین لیست تیم ملی چه زمانی مشخص می‌شوند، گفت: این کمپ‌های 3روزه برای ارزیابی تیم ملی بود. هنوز ارزیابی تمام نشده، وقت است المپیکی‌ها را ارزیابی کنیم. 8 تیر عازم اتریش می‌شویم. برای این سفر لیست کوتاه‌تر می‌شود و ما 30 نفر را با خود می‌بریم. می‌خواهم بگویم وقتی 30 بازیکن دعوت می‌شوند به این معنی نیست که درهای تیم ملی بسته می‌شود و ما قلعه‌ای ساختیم که کسی نمی‌تواند وارد آن شود. تیم ملی باید مثل خانه‌ای باشد که در و پنجره ندارد. کسانی که از این خانه خارج می‌شوند باید توانایی‌های خود را بروز دهند تا به این خانه برگردند. هرکسی که لیاقت داشته باشد دعوتش می‌کنم، بازیکن تیم ملی ضمانت ندارد که همیشه بماند.

کی‌روش در پایان با اشاره به اینکه دو نکته مهم را می‌خواهد بگوید، خاطرنشان کرد: باید از همکاری مسئولان ورزشگاه دستگردی بابت برگزاری این کمپ‌ها تشکر کنم. اهمیت تشکر برای این است که از جاهای دیگر هم برای برگزاری کمپ درخواست شد، اما همکاری نشد. نکته دوم اینکه از رسانه‌ها می‌خواهم برای تیم امید که بازی با سوریه و عراق را در پیش دارد، تماشاگران را به ورزشگاه بیاورند این وظیفه رسانه‌ها است تا هواداران را به ورزشگاه بکشانند.




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/3/16 توسط علیرضا قدس

در جهان راه فقط یکیست وان راه اشایی , یعنی راستی و درستی و پویش راه حق است که دیگر راهها همه نادرست و بی راهه است. ( یسنا, هات 72 بند 11)

همان گونه که می دانید اوستا سرگذشتی بس دراز دارد , در فراز و نشیب طولانی زندگی خود , بارها مورد تاراج و غارت قرار گرقت . در زمان جنگ های طولانی ایرانیان با تورانیان , یونان ,تازیان وحشی و پس از ان در دوران سلسله های ترک و تعصب انها بارها سوخته شد و در انهدام ان بسیار کوشیدند .

اما همچنان که ملت ایران و ایران زمین زنده و بر جای ماند , فرهنگ نیرومند و پایای این مرز و بوم و در راس ان اوستا نیز با تمام ناملایمات ماندگاری داشت .

اوستا از شمار جلوهای  کهن روزگار و عمیق از این فرهنگ  ناب پارسیست . در زمان ساسانیان در زنده کردن و نوشتن و تدوین ان کوشش فراوان شد , در 21 نسک فراهم شد , اما اوستای کنونی که در اختیار ماست پنج فصل دارد که شامل : ( ویسپرد – یسنا – یشتها – وندیداد – خرده اوستا ) می باشد.




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90/3/15 توسط علیرضا قدس

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: استفاده از تلفن‌‌های همراه ممکن است با ابتلا به نوعی سرطان مغز مرتبط باشد.

 

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد استفاده از تلفن همراه باعث بروز نوعی سرطان می‌شود.

به گزارش سی.ان.ان، از این پس تلفن‌های همراه در ردیف مقولاتی مانند دود اگزوز خودروها، مواد شیمیایی خشک‌شویی‌ها و آفت کش د.د.ت قرار می‌گیرد.

نوع اشعه تابشی تلفن همراه مانند اشعه ایکس نیست و بیشتر شبیه اشعه مایکروویو با قدرت کم است. تلفن همراه مغز انسان را می‌پزد به عبارتی موبایل همان کاری را با مغز می‌کند که مایکروویو با غذا می‌کند.

نتایج یک سری مطالعات انجام گرفته نشان می‌دهد آن دسته از شرکت کنندگان در این تحقیقات که به مدت 10 سال یا بیشتر از تلفن همراه استفاده کرده‌اند، میزان ابتلا به نوعی سرطان مغز موسوم به گلیوما در آن‌ها 2 برابر دیگران بوده است.

البته هنوز نمی‌توان ارتباطی قطعی میان استفاده از تلفن همراه و ابتلا به سرطان پیدا کرد و آنچه سازمان بهداشت جهانی با بررسی تحقیقات اعلام کرده، صرفا احتمال وجود چنین ارتباطی را تائید می‌کند.

یک نکته جالب توجه دیگر، مقایسه نتیجه گیری‌های تحقیقات صاحبان صنعت تلفن همراه با نتیجه تحقیقات مراکز غیرمرتبط با این صنعت است.

 

در تحقیقاتی که با بودجه مراکز غیرمرتبط با صنعت تلفن همراه انجام گرفته است، 67 درصد شرکت کنندگان در تحقیقات، از تاثیر منفی تلفن همراه بر سلامتی مانند مشکلات باروری، سرطان و برخی اختلالات شناختی خبر داده‌اند، حال آنکه این رقم در تحقیقاتی که با بودجه صاحبان صنعت تلفن همراه انجام گرفته است، فقط 28 درصد بوده است.




نوشته شده در تاریخ جمعه 90/3/13 توسط علیرضا قدس

سطوح تشعشع در نیروگاه در مقایسه با شرایط عادی به طرز باورنکردنی بالاتر است. من می‌دانم که وقتی که این بار به این ماموریت می‌روم با بدنی باز می‌گردم که دیگر قادر به کار در نیروگاه هسته‌ای نخواهد بود. ایسنا: در حالیکه ژاپن همچنان دست به گریبان نشت فاجعه‌آمیز رادیو اکتیو در مجموعه‌ی هسته‌ای فوکوشیما دایچی است، کارگران باقی مانده در نیروگاه در مواجهه با وظیفه‌ای که برابر ماموریتی شبیه به خودکشی است، از خود گذشتگی قهرمانانه نشان داده‌اند. به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه، در گزارشی در این باره نوشت: مخاطبین در سراسر جهان که حادثه‌ی هسته‌یی ژاپن را دنبال می‌کنند از این قهرمانان فداکار کمتر شنیده‌اند اما بسیاری از پرسش‌های مقدماتی درباره‌ی آنها – اینکه چه کسی هستند و چه انگیزه‌ای باعث شده است نهایت ایثار را از خود نشان دهند- بی‌پاسخ مانده است. خبرنگار خبرگزاری فرانسه مصاحبه‌ای را با یکی از کارگران فوکوشیما منتشر کرد که روشن می‌سازد آنها چه برداشتی از ماموریت شان دارند و چطور تحت فشار فوق العاده زیاد روانی که با آن روبرو هستند، سرپا هستند. هیرویوکی کوهنو، کارگر ?? ساله‌ی نیروگاه که از نوجوانی‌ وارد صنعت هسته‌یی شده‌ است، بدون درنگ به درخواست اضطراری کارفرمان خود، که پیمانکار شرکت توکیوالکتریک پاور است، پاسخ داد. بلافاصله پس از زمین لرزه و سونامی مخرب مارس که به قطع برق در این تاسیسات منجر شد، کارفرمایان کوهنو از طریق ایمیل درخواستهایی را برای شان ارسال کردند. در این ایمیل آمده بود: ” توجه، تمایل داریم شما بیاید و در نیروگاه کار کنید، آیا می‌توانید؟” کوهنو که در دهه گذشته در فوکوشیما کار کرده است گفت که می‌دانست مفهوم توجه به این درخواست چه خواهد بود. وی گفت: صادقانه بگویم، هیچ فردی نمی‌خواهد به آنجا برود. سطوح تشعشع در نیروگاه در مقایسه با شرایط عادی به طرز باورنکردنی بالاتر است. من می‌دانم که وقتی که این بار به این ماموریت می‌روم با بدنی باز می‌گردم که دیگر قادر به کار در نیروگاه هسته‌یی نخواهد بود. کوهنو گفت که به عنوان یک مرد مجرد که فرزندی هم ندارد احساس الزام کرد که به این درخواست پاسخ دهد و به تیمی بپیوند که رسانه‌ها آن را ” فوکوشیما پنجاه” می‌نامند. او می‌گوید که بهتر است او با این خطر روبرو شود تا همکارانی که بستگانی دارند که منتظرشان هستند از این کار معاف شوند. کوهنو افزود که به علاوه کارگرانی که در نیروگاه کار می‌کنند، برادران و خواهران او هستند و او در رابطه با آنها حس وفاداری دارد. او توضیح می‌دهد: یک اصطلاح ژاپنی می‌گوید: ” ما هم کاسه هستیم. ” اینها دوستانی هستند که من در رنج و شادی شریکشان هستم. به همین دلیل است که من به نیروگاه می‌روم. دیگر کارگران ” فوکوشیما پنجاه” ظاهرا درباره‌ی دور نماهای هولناک کارشان کمابیش صحبت کرده‌اند. مادر یک کارگر ?? ساله که هویتش را مشخص نکرد در تماس تلفنی با فاکس نیوز در حالی که می‌گریست گفت: ” پسرم و همکارانش به طور مفصل در این باره بحث کرده‌اند و متعهد شده‌اند در صورت لزوم برای نجات کشور از جان خود بگذرند.” در عین حال مسئولین نیروگاه درصدد بالا بردن رتبه کارگرانی هستند که در صدد محدود کردن گسترش آلودگی رادیو اکتیو از این تاسیسات هستند. در حالی که سرنوشت کوهنو و دیگر کارگران هنوز مشخص نیست اما شهروندان ژاپنی رشادت آنها را گرامی می‌دارند.




نوشته شده در تاریخ جمعه 90/3/13 توسط علیرضا قدس
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : علیرضا قدس[196]
نویسندگان وبلاگ :
حمیدرضا ریاحی
حمیدرضا ریاحی (@)[7]



info@kingar.parsiblog.com
bahar 20


قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اخلاق اسلامی

قالب بلاگ اسکای

قالب پرشین بلاگ

download