سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام خالق عشق

نزیهه سعید خبرنگار بحرینی الاصل شبکه فرانس ?? به دلیل پوشش خبری نخستین روزهای قیام مردمی بحرین توسط مزدوران رژیم آل خلیفه بازداشت و ?? ساعت تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفت. به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری براثا و خبرگزاری آلمان، در حالی که حدود ? ماه از قیام مردمی بحرین می گذرد هر روز ابعاد جدیدی از جنایات رژیم دیکتاتوری آل خلیفه فاش می شود. نزیهه سعید خبرنگار بحرینی شبکه تلویزیونی فرانس ?? و رادیو مونت کارلو است که حوادث ?? فوریه در میدان لولو را پوشش داد زمانی که نیروهای پلیس و ارتش بحرین وحشیانه به معترضین حمله می کردند و یک نیروی امنیتی سر “عیسی عبدالحسن” پیرمرد بحرینی را از فاصله نزدیک هدف گلوله قرار داد به طوری که مغز وی به روی دیوار پاشید. سعید پس از این واقعه نزد اعضای کمیته حقیقت یابی که به دستور پادشاه بحرین تشکیل شده بود رفت و شهادت داد که نیروهای امنیتی چگونه پیرمرد بحرینی را به طرز فجیعی به شهادت رساندند. این اقدام جسورانه خبرنگار فرانس ?? آل خلیفه را به انتقام واداشت. وی اخیرا به جزئیات شکنجه خود در جریان ?? ساعت بازجویی در مرکز پلیس “الرفاع” در جنوب بحرین توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه پرداخته است. این خبرنگار زن اظهار داشت : پس از اینکه به مرکز پلیس احضار شدم نیروهای امنیتی بلافاصله یک کیسه پارچه ای سیاه بر سرم گذاشتند و مرا نزد بازجوهای زن بردند. بازجوها در ابتدا علت حضور مرا در میدان لولو منامه (محل تجمع معترضین) پرسیدند و من پاسخ دادم که حضور در این میدان را تایید می کنم چرا که خبرنگار هستم و شغل من ایجاب می کند وقایع را پوشش دهم. نزیهه افزود: بازجوها به محض شنیدن این پاسخ، صورت مرا هدف سیلی های محکم قرار دادند و پس از گذشت چند دقیقه یکی از بازجوها با لوله های پلاستیکی قسمتهای مختلف بدن من را با خشونت بی حد و حصر مورد ضرب و شتم قرار دادند به طوری که از شدت درد بر زمین افتادم. بازجوها نیز در این شرایط با فحشهای رکیک سعی داشتند مرا شکنجه روانی کنند. وی در ادامه گفت : لحظاتی بعد مرا برعکس بر روی صندلی نشاندند و وحشیانه پشتم را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در همین حال یکی از بازجوها دهانم را نزدیک شیشه حاوی ادرار کرد و از من خواست که آن را بنوشم و وقتی مخالفت مرا دیدند به زور محتویات شیشه را به من خوراندند و سپس شیشه را محکم به صورتم کوبیدند. خبرنگار فرانس ?? تصریح کرد: پس از گذشت ?? ساعت شکنجه وادارم کردند برگه ای را امضا کنم که اطلاعی از محتوای آن نداشتم و همچنین یک افسر بلندپایه این مرکز پلیس تهدیدم کرد که از شرایط موجود حرفی به میان نیاورم. گفته می شود هیئتی از سفارت فرانسه در بحرین با مشاهده وضعیت جسمی نزیهه سعید و آثار التهاب و شکنجه بر بدن وی تصمیم گرفته است این خبرنگار فرانس ?? را برای درمان به پاریس منتقل کند. منبع: خبرگزاری مهر

گردآوری: تهران98




نوشته شده در تاریخ جمعه 90/3/13 توسط علیرضا قدس

همه در حسرت یک پروازند

         من به پرواز نمی اندیشم

                   به تو می اندیشم

                         تو که زیباتر از اندیشه یک پروازی

 

تنهایی




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90/3/12 توسط علیرضا قدس

(فرستنده : زهرا از تهران)
گر محبت ثمرش سوختن و ساختن است / یا به دنبال محبت سر خود باختن است / من به میدان رفاقت گذرم از سر خویش / تا بدانی که این حاصل دوست داشتن است .
 
(فرستنده : محمدحسین سرداری از زرند)
آموخته ام اگر کسی یادم نکرد یادش کنم ، شاید او تنهاتر از من باشد .

 
(فرستنده : دلتنگ از کرمان)
کابوس نبودی که رهایت بکنم / از خاطره عشق جدایت بکنم / آنقدر عزیزی که دلم می خواهد / هر چیز که دارم فدایت بکنم .
 
(فرستنده : حسین پارسا از زاهدان)
همیشه پنجره ای هست ، پنجره ای که به سوی امیدی گشوده می شود و این امید همان بهانه های کوچکی هستند که ما ساده از کنارشان می گذریم ، می دانم ، می دانم که همیشه پنجره ای هست ، بیا و پنجره ام باش .

 
(فرستنده : باران م)
دور شدم از تو دلم شور زد / ساز دلم نغمه ی ناجور زد / آه از آن چشم که با یک نظر / بال و پرم را گره کور زد !
 
(فرستنده : سپیده مقدریان)
میمیرم اگر دلت پر از غم بشود / یا چشم تو میزبان شبنم بشود / پاییز و بهار را به هم می دوزم / یک نخ اگر از پیرهنت کم بشود .

 
(فرستنده : سپیده مقدریان)
ای کاش نگاه خسته را خوابی بود / یا در شب بی ستاره مهتابی بود / ما مثل دو کاج دور از هم هستیم / ای کاش که بین من و تو تابی بود .
 
(فرستنده : سپیده مقدریان)
او باشد و مهتاب فراوانی هم / من باشم و اشک های پنهانی هم / حتما شب عاشقانه ای خواهد شد / مخصوصا اگر نم نم بارانی هم .

 
(فرستنده : امیرحسین از همدان)
نالم از دست تو ای ناله که تاثیر نکردی / گرچه او کرد دل از سنگ ، تو تقصیر نکردی / شرمسار تو ام ای دیده ، از این گریه ی خونین / که شدی کور و تماشای رخش سیر نکردی .
 
(فرستنده : حسین از زاهدان) تقدیم به همسر عزیزم .
بوی نفسهای لبت جان و دلم وا می کند / اما نمی دانم چرا امروز و فردا می کند / با بودنت کنار من ، غم های عالم می رود / فکر تو در این قلب من هر لحظه غوغا می کند .




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/11 توسط علیرضا قدس

 

انتشار گزارش سوزوکی؛ استقلال، پرسپولیس و 10 تیم دیگر تأیید نشدند

خبرگزاری فارس: طبق گزارش رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و 10 تیم دیگر مورد تأیید قرار نگرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سوزوکی رئیس ژاپنی لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته نشستی با مسئولان باشگاه لیگ برتری داشت و نتیجه 10 روز بازرسی خود و همکارانش را از باشگاه لیگ برتری به اطلاع مسئولان باشگاه‌ها رساند.

ناظران AFC گزارش مکتوبی به همه باشگاه‌ها در مورد ایرادهایشان ارائه کردند و به باشگاه‌هایی که مورد تایید قرار نگرفتند حداکثر 2 ماه وقت دادند تا این اشکالات را برطرف کنند.

سوزوکی همچنین در یک فهرست به طور کلی باشگاه‌هایی که از نظر ساختاری مورد تایید قرار نگرفتند را اعلام کرد.

در این نسخه 3 بخش عمده وجود دارد که شامل CLUBS، OTHERS، STADIA است که بخش CLUBS مربوط به 5 ساختار اصلی باشگاه‌ها یعنی ساختارهای مالی، حقوقی، رسانه، بازاریابی و مسابقات است.

در بخش CLUBS دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و 10 باشگاه دیگر لیگ برتری دیگر مورد تایید ناظران AFC قرار نگرفتند. ضمن اینکه 6 باشگاهی که تایید شده‌اند اشکالات جزیی در زمینه تجهیزات جانبی و ورزشگاه‌ها دارند. سایپا، ملوان، ذوب‌آهن، سپاهان، مس کرمان و فولاد خوزستان 6 باشگاهی هستند که ساختارهایشان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد تایید قرار گرفته است.

دو بخش دیگر که شامل OTHER، STADIA مربوط به تجهیزات جانبی‌ ورزشگاه مانند اتاق کار رسانه، اتاق تست دوپینگ، رختکن داوران، نور ورزشگاه و ... است.

بخش OTHERS مربوط به داشتن مدیر رسانه‌ای، میکس زون، اتاق رسانه‌ای، محل کار تلویزیون و ... است که باشگاه پرسپولیس نیز در این بخش مورد تایید قرار نگرفته است.
در این بخش فقط پنج باشگاه شهرداری تبریز، استقلال، سپاهان، فولاد خوزستان، ذوب آهن تایید شده‌اند.

3 ورزشگاه فقط درجه A دارند؛ ورزشگاه آزادی، ورزشگاه فولادشهر اصفهان و ورزشگاه باهنر کرمان مورد تایید هستند که در این ورزشگاه‌ها پنج تیم ایرانی بازی می‌کنند. استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، سپاهان و ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر و مس در ورزشگاه باهنر کرمان.

باشگاه‌هایی که مورد تایید قرار نگرفته‌اند در زمینه‌های حقوقی مالی، بازاریابی اشکالاتی اساسی داشتند.
اشکالات عمده در بخش حقوقی باشگاه‌هایی که مورد تایید قرار نگرفته‌اند شامل عدم ارائه گزارش هیات مدیره، مشخص نبودن سهامداران باشگاه‌، عدم حضور مدیر حقوقی تمام وقت در باشگاه و ... است.

به گزارش فارس در بخش مالی اشکالات باشگاه‌ها شامل نبود گزارش مالی و حسابرسی دقیق است، ضمن اینکه سال مالی باید از ابتدای تا انتهای فصل فوتبال تعریف شود نه آنکه از ابتدای سال تا انتهای سال خورشیدی.

ایراد دیگر در بخش مالی مربوط به اسپانسر‌هاست که در این بخش باشگاه‌ها به جای داشتن یک اسپانسر باید به سمت تعدد اسپانسر‌ها بروند و میزان کمک دولتی به باشگاه کم و کمتر شود.

در بخش بازاریابی به باشگاه‌ها پیشنهاد شده فصل آینده بلیت فروشی توسط خود باشگاه‌ها انجام شود، افزایش تولیدات باشگاه‌ها مانند کلاه، پرچم، پیراهن و شال برای درآمدزایی بیشتر انجام شود و باشگاه باید بتواند از لوگوی خود درآمد بیشتری داشته باشد. همچنین از پتانسیل طرفداران درآمدزایی بیشتری انجام گیرد.

اشکالاتی که از هر 18 باشگاه لیگ برتری به طور مشترک گرفته شده عبارت است از: ورودی مشترک ورزشگاه‌ها، نداشتن برنامه تجاری موفق، عدم امکانات رفاهی برای VIP رسانه‌ها و تماشاگران در ورزشگاه‌ها.

باشگاه‌هایی که مورد تایید AFC قرار نگرفته‌اند حداکثر تا 2 ماه دیگر فرصت دارند این اشکالات را برطرف کنند.
گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا در سمت چپ خبر قابل مشاهده است.




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/11 توسط علیرضا قدس

(فرستنده : امیرحسین از همدان)
یک گوشه نشسته ام پر از تشویشم / نقاشی چشمان تو هم در پیشم / زیباتر از آنی که تصور بکنم / من جز تو به هیچکس نمی اندیشم .
 
(فرستنده : دلتنگ از کرمان)
من پر از حرف سکوتم / خالیم ، رو به سقوطم / بی تو و آبی عشقت / تشنه ام ، کویر لوتم .

 
(فرستنده : دلتنگ از کرمان)
من از زمانه که دست تو داد تقدیرم / هنوزم که هنوز است سخت دلگیرم / تو رفته ای و من اندر هجوم خاطره ها / چو قاب عکس قدیمی اسیر تصویرم .
 
(فرستنده : بهجت از مشهد)
تو مثل لحظه ای هستی که باران تازه می گیرد / و من مرغی که از عشقت فقط بی تاب و حیرانم / تو می آیی و من گل می دهم در سایه ی چشمت / و بعد از تو منم ، با غصه های قلب سوزانم .

 
(فرستنده : **?????????)
نیلوفر تنها گلیه که برای زنده موندن باید دور یک گل بپیچه ، اجازه هست نیلوفر زندگیت بشم ؟
 
(فرستنده : نوشین از دزفول)
چندیست ز یاران قدیمی خبری نیست / از آن همه خوبی و محبت اثری نیست / چشمم به در و گوش و دلم تنگ / در کوچه ی تنهایی من رهگذری نیست .

 
(فرستنده : ولید صمدانی از فارس)
دنیا را میدهم برای لبخندت ، هراسی نیست ! شاد که باشی ، دنیا دوباره از آن من خواهد شد .
 
(فرستنده : محمدحسین سرداری از زرند)
می روم شاید فراموشت کنم / با فراموشی هم آغوشت کنم / می روم از رفتنم دل شاد باش / از عذاب دیدنم آزاد باش .

 
(فرستنده : حسین از زاهدان) تقدیم به همسر عزیزم .
وقتی که از کنار گل با تو عبور می کنم / من به حسادتش به تو حس غرور می کنم / زلالی آب روان به پیش چشم پاک تو / عشق تو را به هر زمان باز مرور می کنم / وسعت دریا و کویر به وسعت روح تو نیست / چشم حسادت زمان به بوسه کور می کنم .
 
(فرستنده : **?????????)
اگه بعضی وقتها نمیشنوی دوستت دارم ، به خاطر سایلنت دلمه ، نه اینکه معرفتم کمه !




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/2/26 توسط علیرضا قدس

when i came drenched in the rain …

وقتی خیس از باران به خانه رسیدم



brother said : “ why don’t you take an umbrella with you?”


برادرم گفت: چرا چتری با خود نبردی؟



sister said:”why didn’t you wait untill it stopped”


خواهرم گفت: چرا تا بند آمدن باران صبر نکردی؟



dad angriliy said: “only after getting cold you will realise”.


پدرم با عصبانیت گفت: تنها وقتی سرما خوردی متوج خواهی شد !



but my mom as she was drying my hair said”


اما مادرم در حالی که موهای مرا خشک می کرد گفت :



“stupid rain”


باران احمق



that’s mom!!!


این است معنی مادر




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/1/17 توسط علیرضا قدس

در لغت نامه ی دهخدا زیر عنوان «پانته آ» بر اساس روایت «گزنفون» آمده است که هنگامی که مادها پیروزمندانه از جنگ شوش برگشتند، غنائمی با خود آورده بودند که بعضی از آنها را برای پیشکش به کورش بزرگ عرضه می کردند. در میان غنائم زنی بود بسیار زیبا و به قولی زیباترین زن شوش به نام پانته آ که همسرش به نام « آبراداتاس» برای مأموریتی از جانب شاه خویش رفته بود . چون وصف زیبایی پانته آ را به کورش گفتند ، کورش درست ندانست که زنی شوهردار را از همسرش بازستاند. و حتی هنگامی که توصیف زیبایی زن از حد گذشت و به کورش پیشنهاد کردند که حداقل فقط یک بار زن را ببیند، از ترس اینکه به او دل ببازد، نپذیرفت. پس او را تا باز آمدن همسرش به یکی از نگاهبان به نام «آراسپ» سپرد . اما اراسپ خود عاشق پانته آ گشت و خواست از او کام بگیرد، بناچار پانته آ از کورش کمک خواست.. کوروش آراسپ را سرزنش کرد و چون آراسپ مرد نجیبی بود و به شدت شرمنده شد و در ازای از طرف کوروش به دنبال آبراداتاس رفت تا او را به سوی ایران فرا بخواند. هنگامی که آبرداتاس به ایران آمد و از موضوع با خبر شد، به پاس جوانمردی کوروش برخود لازم دید که در لشکر او خدمت کند. می گویند هنگامی که آبراداتاس به سمت میدان جنگ روان بود پانته آ دستان او را گرفت و در حالی که اشک از چشمانش سرازیر بود گفت: «سوگند به عشقی که میان من و توست، کوروش به واسطه جوانمردی که حق ما کرد اکنون حق دارد که ما را حق شناس ببیند. زمانی که اسیر او و از آن او شدم او نخواست که مرا برده خود بداند ونیز نخواست که مرا با شرایط شرم آوری آزاد کند بلکه مرا برای تو که ندیده بود حفظ کرد. مثل اینکه من زن برادر او باشم.» آبراداتاس در جنگ مورد اشاره کشته شد و پانته آ بر سر جنازه ی او رفت و شیون آغاز کرد. کوروش به ندیمان پانته آ سفارش کرد تا مراقب باشند که خود را نکشد، اما پانته آ در یک لحظه از غفلت ندیمان استفاده کرد و با خنجری که به همراه داشت، سینه ی خود را درید و در کنار جسد همسر به خاک افتاد و ندیمه نیز از ترس کورش و غفلتی که کرده بود ، خود را کشت. هنگامی که خبر به گوش کوروش رسید، بر سر جنازه ها آمد. از این روی اگر در تصویر دقت کنید دو جنازه ی زن می بینید و یک مرد و باقی داستان که در تابلو مشخص است.




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/1/17 توسط علیرضا قدس

این یک بیماری مسری در پسران است. اگر برادر و یا دوستپسر و یا پسر شما این بیماری را بگیرد یقین بدانید که در عرض کمتر از یک هفته کل پسران محل را مبتلا میکند. پس برای جلوگیری از این بیماری اگر کسی را مشاهده کردید که مبتلا است حتمآ او را قرنطینه کنید.

علایم این بیماری:

1- گذاشتن ریشهای نخ قیطونی.

2- طرز نگاه کردن به صورت عجیب غریب.

3- تکرار جملهی «هوش پسران بیش ازدختران است».

4- ایستادن زیاد رو به روی آینه.

5- استفاده از جملاتی شبیه: «همین که گفتم»، «حرف من درسته»، «حرف مرد حرفه» و....

6- مخالفتهای پی در پی.

7- پایین بردن شخصیت دختران برای تقویت روحیه.

8- خواندن اشعار پر محتوا از قبیل: «پسرا شیرن مثل شمشیرن». (دوپینگ)

9- روزی ?? دفعه شنیدن «پسر پسر قند عسل» توسط مامان جون یا کاست ضبط شده توسط مامان جون.

10- خواندن کتابهایی از قبیل:

چگونه اعتماد به نفس خود را بالا بریم؟

انرژی درمانی

تقویت اراده در ?? روز

من بهترینم




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/1/17 توسط علیرضا قدس
در سال 1951 شواهدی به دست آمد که رقصندگان آواره ای مشغول نمایش های تک نفره در گستره فضای میان کهکشانی (فضای بین کهکشان ها) هستند ؛ فضایی که تصور می شد صرف نظر از ملکول های اتفاقی و پراکنده گاز و غبار خلأ است. یک اختر شناس سوئیسی به نام فریتز زوییکی گزارش داد که در تصاویرش از خوشه ای از هزاران کهکشان، به نام خوشه گیسو که حدود 350 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد، نوری محو دیده می شود که از خود کهکشان ها ساطع نمی شود. او چنین نظر داد که این نور متعلق به ستاره هایی است که از خوشه رها و به فضای میان کهکشانی پرتاب شده اند.
زوییکی، که همیشه نظریه های عجیب و غریبی از اختر شناسی ارائه می کند که اتفاقا بیشتر اوقات درستی شان ثابت می شود، نتوانست همتایانش را در این مورد متقاعد کند. آنها بر این باور بودند که تصاویر او به علت تغییرات در حساسیت صفحه های عکاسی خراب شده اند.


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x536.

این موضوع باقی ماند تا اوایل دهه 1970 که کامپیوترهای سریع و پر قدرت در دسترس قرار گرفتند و اخترشناسان از آنها برای شبیه سازی آنچه در تصادم کهکشان ها رخ می دهد استفاده کردند. شبیه سازی ها با اطمینان نشان می دهند که کهکشان های عضو یک گروه یا خوشه کهکشان ها به وسیله کشش گرانشی متقابل قدرتمندشان پس زده میشوند و سرانجام چند تا از آنها با هم برخورد می کنند و کهکشان هایی با اشکال عجیب، معمولا بیضوی، تولید میکنند.
درکمال شگفتی، در طی تصادم تعداد محدودی از ستاره های کهکشان های برخوردی باهم برخورد می کنند چون فضای میان ستاره ای (فضای بین ستاره ها) آنقدر وسیع است که آنها معمولا فقط اثر کشش گرانشی متقابل یکدیگر را از دور حس می کنند و اگر به هم نزدیک شوند ممکن است در مدارهایی به دور یکدیگر بیفتند یا پیش از تصادم از کهکشان بیرون پرتاب شوند.
تلسکوپ فضایی هابل نماهای نزدیکی از چند کهکشان برخوردی گرفته است که نشان میدهد در جریان تصادم، ستاره های بسیاری متولد می شوند چون موج ضربه های تصادم باعث فشردگی گاز میان کهکشانی میشود.



یکی از این کهکشان ها، کهکشان آنتن در واقع نمای دو کهکشان در میانه تصادف به همراه دو رشته از ستاره هاست که از دو سو بیرون زده اند. در حقیقت در سال 1996، شبیه سازی های مشابهی نشان داد که حتی برخی ستاره ها در لبه دو کهکشان که با فاصله دور و با سرعت زیاد از کنار هم میگذرند به فضای میان کهکشانی پرتاب می شوند. این واقعه ای است که باید در خوشه های پر جمعیت و فشرده، همچون خوشه کهکشان سنبله، رخ دهد.

کشف تک رقصندگان کائنات
مندز، کودریتزکی و گروه اخترشناسان همراهشان تصمیم گرفتند نور این سحابی ها را تجزیه و تحلیل نموده تا سرعتشان را محاسبه کنند که ممکن بود به میزان پراکندگی ماده تاریک در M86 رهنمونشان کند. وقتی داده ها را تحلیل می کردند متوجه شدند که سه سحابی بیش از حد سریع، و در جهتی حرکت می کنند که به نظر می رسد متعلق به M86 نیستند. آنچه موجب شگفتی شان شد این بود که دریافتند این سحابی ها در فضای میان کهکشانی خارج از M86، و نه در فضای میان ستاره ای داخلش قرار دارند.
در همین حال، اخترشناسان اهل توسان انگلستان که به رصد سحابی سیاره نمایی در M86 ، کهکشان بیضوی غول پیکر دیگری در خوشه سنبله، مشغول بودند متوجه شدند که بیشتر آنها درخشان تر از آن اند که انتظار داشتند. پس از چند ماه برایشان روشن شد که این ها می بایست نسبت به بقیه بسیار نزدیک تر به زمین باشند – آنها می بایست در فضای میان کهکشانی قرار داشته باشند.
کمی بعد اخترشناسان موسسه تلسکوپ فضایی گزارش دادند که با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل حدود 600 ستاره غول سرخ (ستاره های پیری که هنوز موادشان را فوران نکرده اند یا منفجر نشده اند ) را در فضایی خالی در آسمان نزدیک M86 یافته اند.


پس از اینکه اخترشناسان انگلیسی اعلام کردند که آنها هم ده سحابی سیاره نما در فضای میان کهکشانی خوشه کور، در گوشه ای دیگر از عالم یافته اند، دیگر شکی نبود که بی شمار ستاره های درخشان و بقایای تعداد بیشتری ستاره مرده در این بخش فضا پراکنده اند، البته این که دقیقا این مقدار بی شمار چقدر است هنوز مطمئن نیستیم.
رصد بخش های مختلفی از فضای میان کهکشانی خوشه سنبله نشان داده که جمعیت غول های سرخ و سحابی ها در بعضی قسمت ها کمتر از بخش های دیگر است. بنابراین، تخمین جمعیت کلی ستاره های میان کهکشانی در کل خوشه فقط بر اساس چند رصد محلی امکان پذیر نیست. افزون بر این، تخمین جمعیت همه انواع ستاره ها با شمارش غول های سرخ و سحابی های سیاره نما مثل این است که جمعیت شهری را از روی افراد پیر و سنگ قبرهای قبرستان شهر تخمین بزنیم. با این همه، اخترشناسان جمعیت ستاره های فضای میان کهکشانی یک خوشه از کهکشان ها را حدود 20 تا 100 درصد جمعیت ستاره های کهکشان های آن خوشه تخمین می زنند.

منبع : سایت نجوم ایران
نوشته شده توسط خانم شیما نامی




__________________




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/1/17 توسط علیرضا قدس

چقدر خنـده داره که...
یک ساعت خلوت با خدا دیر و طاقت فرساست ولی 90 دقیقه بازی فوتبال مثل باد میگذره
چقدر خنده داره که...
صد هزار تومان کمک در راه خدا مبلغ بسیار هنگفتیه اما وقتی با همون پول میریم خرید، مبلغ ناچیزیه...
چقدر خنده داره که...
یک ساعت عبادت در مسجد طولانی به نظر میاد اما یکساعت فیلم دیدن به سرعت میگذره
چقدر خنده داره که...
وقتی می خوایم عبادت و دعا کنیم، چیزی یادمون نمی آد که بگیم ، اما وقتی می خوایم با دوستمون حرف بزنیم هیچ مشکلی نداریم.
چقدر خنده داره که ...
خوندن یک صفحه و یا بخشی از قرآن سخته، اما خوندن صد سطر از پرفروش ترین کتاب رمان دنیا آسونه.
چقدر خنده داره که...
برای عبادت و کارهای مذهبی وقت کافی در برنامه روزمره پیدا نمی کنیم اما بقیه برنامه ها رو سعی می کنیم تا آخرین لحظه هم که شده انجام دهیم.
چقدر خنده داره که ...
شایعات روزنامه ها رو به راحتی باور می کنیم ، اما سخنان قرآن رو به سختی باور می کنیم.
چقدر خنده داره که...
همه مردم می خوان بدون اینکه به چیزی اعتقاد داشته باشند و یا کاری در راه خدا انجام بدند به بهشت بروند.
چقدر خنده داره .......اینطور نیست ؟
دارید می خندید ؟ ..........دارید فکر میکنید ؟
این حرف ها رو به گوش بقیه هم برسونید و از خداوند سپاسگزار باشیم که او خدای دوست داشتنی است
آیا خنده دار نیست که وقتی می خوایم این حرف ها رو به بقیه بزنیم خیلی ها رو از لیست پاک می کنیم. چون مطمئنیم که به چیزی اعتقاد ندارند.
این اشتباه بزرگیه اگه فکر کنیم اعتقاد دیگران از ما ضعیف تره




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/1/16 توسط علیرضا قدس
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : علیرضا قدس[196]
نویسندگان وبلاگ :
حمیدرضا ریاحی
حمیدرضا ریاحی (@)[7]



info@kingar.parsiblog.com
bahar 20


قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اخلاق اسلامی

قالب بلاگ اسکای

قالب پرشین بلاگ

download