سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام خالق عشق

شب بودوماه واختر و شمع ومن وخیال

خواب از سرم به نغمه مرغی پریده بود

در گوشه اتاق فرو رفته در سکوت

رویای عمر رفته مرا پیش دیده بود

درعالم خیال به چشم آمدم پدر

کز رنج چون کمان قد سروش خمیده بود

موی سیاه او شده بود اندکی سپید

گویی سپیده از افق شب دمیده بود

یاد آمدم که در دل شبها هزار بار

دست نوازشم به سر و رو کشیده بود

از خود برون شدم به تماشای روی او

کی لذت وصال بدین حد رسیده بود

چون محو شد خیال پدر از نظر مرا

اشکی به روی گونه زردم چکیده بود




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90/3/26 توسط علیرضا قدس

سِر چارلز اسپنسر چاپلین (?? آوریل ???? - ?? دسامبر ????) یکی از مشهورترین بازیگران و همچنین کارگردان و موسیقی‌دان برجسته? هالیوود و برنده? جایزه اسکار است. بیشتر فیلم‌های او کمدی و صامت هستند. چاپلین در زمینه سینما بیش از ?? سال فعالیت کرد که شروع فعالیتهای وی از سالن ویکتوریا انگلستان به عنوان پسربچه‌ای آغاز شد و تا سن ?? سالگی ادامه یافت. وی در سال ???? همراه با تعدادی از دوستان سینمایی خود اتحادیه سینماگران را تاسیس کرد.

چاپلین از سال ???? تا ???? به همراه فرد کارنو سراسر آمریکا را دوره کرد و نمایش تئاتر اجرا می‌کرد. چاپلین در زمان همکاری با شرکت کارنو در آمریکا هم‌اتاقی استن لورل بود. استنلی به انگلیس بازگشت اما چاپلین در آمریکا ماند. در سال ???? بازی چاپلین مورد توجه یکی از فیلم‌سازان قرار گرفت و از آن پس با شرکت فیلم‌سازی کی استون همکاری کرد. وی نخستین فیلم خود را با نام ساختن یک زندگی که فیلم کمدی بود در سال ???? آغازکرد. چاپلین در این شرکت و با این فیلم به سرعت به شهرت رسید (به نقل از ویکی پدبا). از "دیکتاتور بزرگ" , "عصر جدید" و "جویندگان طلا" به عنوان سه اثر برتر چاپلین که دارای نوآوری بود اشاره کرد.

دانلود فیلم, فیلم های کلاسیک, چارلی چاپلین, دانلود چارلی چاپلین, فیلم چارلی چاپلین, زندگی چارلی چاپلین, classic charlie chaplin, charlie chaplin films

زندگی چارلی چاپلین : چاپلین در زندگی شخصی چندین بار ازدواج کرد. اولین ازدواج چارلی در اکتبر سال ???? با میلدرد هریس (به انگلیسی: Mildred Harris) بود. دختر بانمکی که چارلی را یاد عشق نافرجامش? هتی کلی (به انگلیسی: Hetty Kelly) می‌انداخت که در سال ???? عاشق او شده بود. عشقی که از همان ابتدا مورد مخالفت خانواده? هتی قرار گرفت. ازدواج چارلی با میلدرد پس از دوسال یعنی در آوریل ???? به جدایی کشیده شد. نتیجه? این ازدواج یک فرزند پسر بود که تنها سه روز عمر کرد. چارلی در نوامبر ???? با هنرپیشه? نقش اول فیلم جویندگان طلا (به انگلیسی: Gold Rush) یعنی لیتا گری (به انگلیسی: Lita Grray) ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند پسر به نام‌های سیدنی و چارلز بودند. اما تنها بعد از دو سال این ازدواج نیز به جدایی کشیده شد. در سال ???? چاپلین بار دیگر با یک بازیگر ازدواج کرد. پائولت گودارد (به انگلیسی: Paulette Goddard) بازیگر نقش دختر بی‌خانمان در فیلم عصر جدید (به انگلیسی: Modern Time) که با چارلی ازدواج کرد. این ازدواج نیز در سال ???? به جدایی انجامید.

در سال ???? او با دختر یک نمایش‌نامه‌نویس معروف آمریکایی به نام یوجین گِلَدِستون اونیل (به انگلیسی: Eugene Gladstone O"Neill) آشنا شد. نام آن دختر اونا اونیل (به انگلیسی: Oona O"neil) بود. با اینکه پدر دختر با این ازدواج مخالف بود اما این ازدواج صورت گرفت. چارلی پنجاه و چهار ساله با یک دختر هجده ساله ازدواج کرده بود. این ازدواج در ?? ژوئن سال ???? انجام گرفت. اولین حاصل این ازدواج دختری به نام جرالدین (به انگلیسی: Geraldine Chaplin) بود. با اینکه اختلاف سن چارلی و اونا سی و شش سال بود اما این ازدواج پر دوام‌ترین ازدواج چارلی بود و این دو تا پایان عمر کنار یکدیگر بودند. زندگی هنرمند بزرگ دنیای سینما، چارلی چاپلین، که بی‌اغراق از مشهورترین هنرمندان این فن است پر از درد و رنج و فقری وصف ناشدنی است. اما کم‌تر کسی می‌داند که این هنرمند بزرگ برای «چاپلین» شدن از کجا آغاز کرده‌است. خوشبختانه خود او گوشه تاریک اوایل زندگی خویش را در کتابی تحت عنوان «داستان کودکی من» برای ما روشن کرده‌ است. این کتاب مربوط به دورانی است که هنوز کسی چارلی را نمی‌شناخت و نمی‌دانست روزی بزرگ‌ترین ستاره سینما خواهد شد (به نقل از ویکی پدیا). سایت دانلود رایگان مجموعه ای شامل 40 اثر برتر از فیلم های کلاسیک چارلی چاپلین را برای شما آماده کرده است که همگی از DVD ریپ شده اند و به فرمت MKV تبدیل شده اند. این آثار جزء آثار برتر وی از سال 1914 تا 1967 هستند و به صورت سیاه و سفید و صامت (بدون کلام) هستند که از بین 91 اثر او گلچین شده اند. امیدواریم از دانلود این مجموعه عظیم و ارزشمند لذت ببرید و از بخش دانلود فیلم "دانلود رایگان" استفاده نمایید.

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/3/24 توسط علیرضا قدس

آیکن عبارت است از تصاویر گرافیکی و عکس های کوچک که معنای کلی فایل ها، صفحات وب و فرامین رایانه ای را منتقل می کنند و این در صورتی است که اغلب بر این باورند که آیکن یک شکلک محسوب می شود. از این رو ساخت آیکن نیاز به تبهر و ریز بینی خاصی دارد که در گذشته هر شخص قادر به انجام آن به صورت حرفه ای نبوده است. نرم افزار فوق العاده قدرتمندی که امروز در وب سایت دانلود نرم افزار رایگان قصد معرفی آن را داریم IconLover نام دارد.
جدیدترین نسخه منتشر شده نرم افزار IconLover به اختصار امکانات آن را برای شما شرح می دهیم. نرم افزار IconLover یکی از برترین برنامه ها در زمینه ساخت آیکن ها می باشد و قادر است طرح های شما را با کیفیت عالی به صورت آیکن در اختیار شما بگذارد. این نرم افزار به شما این امکان را می دهد تا آیکون را ویرایش یا خود طراحی کنید. با برنامه IconLover از بانک اطلاعاتی تصاویر بهره مند هستید، از این رو شما می توانید از هر سمبل و نشانه ای فقط با کشیدن و رها کردن آن از بانک تصاویر به میز کار خود در طرح استفاده کنید.

IconLover 5.18 - نرم افزار ساخت آیکن های دوست داشتنی

از مزیت های دیگر این نرم افزار ساخت آیکون می توان به قابلیت ایجاد افکت های خاص بر روی آیکن ها Icon اشاره کرد که این افکت ها باعث هر چه جذاب تر شدن آیکن شما خواهد بود. با این نرم افزار شما می توانید آیکن های خود را در سایز های استاندارد یا سایز سفارشی ایجاد و با عمق رنگ بسیار بالا (تا 32 بیتی واقعی) از آن خروجی دلخواه خود را تهیه نمایید. امکان قابل توجه دیگری که در این نرم افزار وجود دارد امکان وارد کردن فایل های تصویری با فرمت های مختلف همچون ICO, BMP, JPEG, ANI, CUR, GIF, PNG, TGA, TIFF, WMF, WBMP, XPM, XBM و PSD در این نرم افزار است که محبوبیت خاصی به این نرم افزار داده است. هم اینک می توانید آخرین ویرایش این نرم افزار را از سایت دانلود رایگان دریافت و از کار با آن لذت برید.

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/3/24 توسط علیرضا قدس

اگر اهل پرینت و چاپ نوشته باشید مطمئنا با آشفتگی در انتخاب فونت مناسب نوشته خود برخورد کرده اید که این مسئله نیز از وجود فونت های بسیار زیاد در ویندوز بدون داشتن پیش نمایشی از آنها ناشی می شود. نرم افزار Printers Apprentice که امروز قصد معرفی آن را داریم می تواند مشکل شما را به راحتی حل کند. دستیار پرینت نرم افزاری قدرتمند در زمینه مدیریت بر فونت های ویندوز ایکس پی و ویستا است. کار با این نرم افزار چاپ به گونه ای است که می توانید، فونت ها را مدیریت کنید، پیش نمایش آن ها را مشاهده کنید و آن ها را ذخیره، نصب و یا چاپ کنید.
بعضا کاربران فکر می کنند پیش نمایشی از فونت ها در Microsoft Office Word نیز وجود دارد ولی مسئله اینجاست که این نرم افزار پرینت کاربرد کلی داشته و محدود به یک نرم افزار مثل Word نمی باشد و به شما قدرت انتخاب بسیار بالایی خواهد داد. شما در این نرم افزار قادرید فونت های مختلف را با کلمه ای ثابت و به صورت همزمان مشاهده کنید و با توجه به نوشته خود بهترین فونت را انتخاب و در نوشته خود به کار گیرید. این نرم افزار پرینت همچنین مدیریت شما را بر روی فونت های نصبی بر روی ویندوز افزایش خواهد داد بدین صورت که شما می توانید تمام فونت های خود را به صورت پیش نمایش مشاهده و فونت هایی که خوش آیند نیستند (حتی فونت های خود ویندوز) را پاک کنید.

Printers Apprentice 8.1.19.1 - نرم افزار دستیار پرینتر

همچنین قادرید قبل از نصب یک فونت پیش نمایش آن را ببینید و در صورتی که مورد پسند بود اقدام به نصب آن فونت نمایید. این نرم افزار پرینت می تواند مکملی فوق العاده برای مدیریت بر روی فونت های ویندوز شما باشد که هم اینک می توانید آخرین نسخه این برنامه را Printer Apprentice را از وب سایت دانلود رایگان نرم افزار دریافت و از آن لذت ببرید.

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/3/24 توسط علیرضا قدس

(فرستنده : محمدحسین سرداری از زرند)
غربت دیرینه ام را با تو قسمت می کنم / تا ابد با درد و رنج خویش خلوت می کنم / رفتی و با رفتنت کاخ دلم ویرانه شد / من در این ویرانه ها احساس غربت می کنم .
 
(فرستنده : شبنم)
به گمانم یادت پنجره ی احساسم را میکوبد ، چرا که در دلم هوای دلتنگی به پاست .

 
(فرستنده : امیرحسین از همدان)
تصور کن بهاری را که از دست تو خواهد رفت / خم گیسوی یاری را که از دست تو خواهد رفت / شبی در پیچ زلف موج در موجت تماشا کن / نسیم بیقراری را که از دست تو خواهد رفت .
 
(فرستنده : منیره) تقدیم به محسن .
در ستایش مهربانیت همچون نماز مسافر ، شکسته ام !

 
(فرستنده : تیبا رحیمی از خراسان)
بگو با من چه دردی داری ای دل / که هر شب تا سحر بیداری ای دل / گلت را شاید از غم ها سرشتند / که از خود هم تو در آزاری ای دل .
 
(فرستنده : دریا)
کمی از غصه هایم یاد بگیر که وقتی بودی با فکر رفتنت و وقتی رفتی با فکر برنگشتنت همراه من ماند !

 
(فرستنده : رزیتا)
هرگز گنجشکی را که توی دستت داری به امید گرفتن کبوتری که در هواست رها نکن .
 
(فرستنده : محمدحسین سرداری از زرند)
از هرچه می رود ، سخن دوست خوشتر است / پیغام آشنا ، نفس روح پرور است / هرگز از وجود حاضر غایب شنیده ای / من در میان جمع و دلم جای دیگریست .

 
(فرستنده : ناشناس)
صد سال بعد از مرگ من / گر بشکافی قبر من / خواهی شنید از قلب من / دوستت دارم دوست من .
 
(فرستنده : الهه از قائمشهر)
چه زود میگذرد لحظه هایمان باهم / دقیقه های خوش و آشناییمان باهم / تو رفتی و من این را به چشم خود دیدم / میان فاصله ی ردپایمان باهم / تمام فکر مرا این سوال پر میکند که آیا / فرق میکند خدایمان باهم ؟ / قبول کن پس از آن روز و آخرین دیدار / کمی عوض شده حال و هوایمان باهم / برای اینکه بفهمی چه میکشم ای کاش / عوض شود دو سه ثانیه جایمان باهم .




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/3/24 توسط علیرضا قدس
آنهایی که تخصص نقل‌وانتقالات ندارند به ما حمله می‌کنند
فتح‌الله‌زاده: سر خواستن قلعه‌نویی دعواست؛ به او گفتم در انتخابش دقت کند

خبرگزاری فارس: سرپرست باشگاه استقلال گفت: در دیداری که با قلعه‌نویی داشتم به او گفتم در انتخابش دقت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس علی فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال در گفت‌وگو با شبکه جهانی جام جم در خصوص مسائل مختلف صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

* در خصوص جلسه با امیر قلعه‌نویی توضیح می‌دهید؟
- ایشان از دوستان صمیمی ما هستند و ما در کنار ناهاری صرف کردیم. آقای قلعه نویی اعلام کرد که از دو سه تیم پیشنهاد دارد و مشورت هایی نیز با من انجام داد.

*سر نخواستن قلعه‌نویی دعواست؟!
اتفاقا برخلاف اینکه شما می‌گویید سر نخواستن آقای قلعه نویی دعواست من باید بگویم سر خواستن این مربی خوب دعوا می‌شود.

* به قلعه نویی چه مشورتی دادید؟
- به ایشان گفتم در انتخابش دقت کند. قلعه‌نویی از نظر مدیریت و فنی مربی خوبی است و شأنش نباید پایین بیاید.

* مظلومی سرمربی استقلال برای فصل آینده خواهد بود؟
- ما با ایشان قرارداد داریم و به قراردادمان هم پایبند هستیم. او برنامه‌هایش را به ما ارائه کرده و قصد داریم یک تیم پرقدرت را ببندیم و در آسیا حضوری مثمرثمر و قوی داشته باشیم.

* این روزها همه از بمب ترکاندن شما صحبت می‌کنند...
- من احساس می‌کنم یک تیم در یک سال دو بار قهرمان می‌شود، یک بار در ابتدای فصل و یک بار در انتهای مسابقات. هر تیمی که خوب بسته شود، موفق خواهد بود. من دوست دارم همیشه در نقل و انتقالات جلو باشم.

* حضور جاسم کرار در استقلال قطعی شده است؟
- ایشان صددرصد استقلالی هستند و کار ما با او تمام شده است.

* رحمتی چطور؟
- با او باید به جمع بندی نهایی برسیم. مهدی رحمتی ما را دوست دارد و ما هم او را دوست داریم. او قبلا استقلالی بوده و می‌خواهیم که به خانه خود بازگردد.

* در خصوص سقف قراردادها هم صحبت کنید.
- شما ببینید ما با جاسم کرار قرارداد می‌بندیم ولی آقایان می‌گویند ما سقف را رعایت نکردیم. آنها اعلام می‌کنند که باورشان نمی‌شود کرار از ما 350 میلیون گرفته باشد اما اگر او به یک تیم شهرستانی برود آنها باور می‌کنند که چنین مبلغی گرفته است. به اعتقاد من کسانی که تجربه و تخصص قرارداد بستن با بازیکنان در فصل نقل و انتقالات را ندارند و هنگامی که ضعیف می‌شوند چنین حرف‌هایی را مطرح و به ما حمله می‌کنند.

* به عنوان سؤال آخر آیا تجمع مقابل فدراسیون فوتبال در خصوص انتقال تیم‌ها جواب می‌دهد؟
- اعتقاد من این است که انتقال تیم‌ها جواب نمی‌دهد. آنهایی که تیم‌ها را منتقل می‌کنند می‌توانند به همان شهرستان‌ها بودجه دهند و آنها با تشکیل زیرساختی قوی تیم خود را به لیگ برتر بیاورند. بهتر است تیم‌های تهرانی در تهران باقی بماند.




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/3/23 توسط علیرضا قدس

منابع عربستانی اعلام کردند که دختر پادشاه عربستان طلسم روبند سیاه را شکسته و با ظاهری بدون برقع در میان مردم ظاهر شده است.
 
به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری النخیل، تصویر شاهزاده عادله دختر پادشاه عربستان در سایت‌ها و شبکه‌های تلویزیونی موجب امیدواری زنان عربستان شده است به طوری که آنها امیدوار شدند بالاخره می‌توانند از زندان مردان و برخی آداب و رسوم خاص این کشور رها شوند.

بر اساس این گزارش، عادله با ظاهری جدید و بدون برقع که حجاب قدیمی زنان این کشور است و در حالی که تنها شالی بر سرش گذاشته بود و بخشی ازموهایش پیدا بود در میان مردم ظاهر شد. این در حالی است که این مساله موجب خشم اسلام‌گراهای تندرو شده است.


عادله عنوان داشت: پوشیدن روبند به آداب و رسوم باز می‌گردد نه به دین. شما می‌توانید زنانی را ببینید که صورت‌شان یا موهایشان را می‌پوشانند. آنها آزاد هستند. من به شخصه هیچ اعتراضی به حجابی که موها را کامل بپوشاند، ندارم. من معتقدم پوشاندن کامل موها در مقایسه با پوشاندن کامل صورت بیشتر مطابق با اسلام است. اما نمی‌دانم چرا باز در این باره سوالاتی وجود دارد چرا که ما حق انتخاب داریم. عادله معتقد است که نقاب یا روبند در اماکنی که نیاز به تدابیر امنیتی دارد، جایز نیست.

این شاهزاده ادامه ممانعت و مخالفت با اختلاط زن و مرد در برخی اماکن را محکوم کرد و گفت: چرا افراد نمی‌توانند با حفظ احترام متقابل به جنس مخالف باهم کار کنند همانند کار در بیمارستانها یا زمان حج.

این شاهزاده عربستانی همچنین ابراز امیدواری کرده است که مساله ممنوعیت رانندگی زنان حل شود. وی گفت: تصمیم‌گیری در این زمینه در دست من نیست.

همسر این شاهزاده فیصل بن عبدالله بن محمد آل سعود، وزیر آموزش وپرورش عربستان است، این در حالی است که عادله با اداره این وزارت‌خانه از سوی همسرش مخالفت کرده است.

روزنامه های عربستان اظهارات امیر فیصل دراین راستا را منتشر کردند. عادله ریاست چندین سازمان خیریه را برعهده دارد و فعالیت اجتماعی گسترده‌ای را نیز دارد. وی رئیس هیات مشورتی در موزه ملی عربستان و رئیس موسسه خیریه ملی برای نظارت بر بهداشت خانواده است و جایزه علمی وانسانی عادله را در زمینه حمایت از کودکان سرطانی تاسیس کرده است.




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/3/23 توسط علیرضا قدس

کارولین گراهام -خبرنگار دیلی میل- به تازگی مصاحبه بسیار جالبی با بیل گیتس در سیاتل انجام داده است، مصاحبه‌‌ای که بازتاب زیادی در فضای اینترنت پیدا کرده است.

ترجمه خلاصه‌شده‌ و آزادی از این مقاله را برایتان می‌نویسم:

دسترسی و قرار مصاحبه با بیل گیتس برای مصاحبه چندان ساده نبود و درست به دشواری ملاقات کردن فرماندار یک ایالت می‌مانست. مصاحبه در اتاق کنفرانس عمارت جدید بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس انجام شد، یک ساختمان ??? میلیون دلاری با دیوارهای شیشه‌ای که طوری ساخته شده است که کمترین میزان آسیب را به محیط زیست برساند.

مصاحبه‌گر، در جریان این مصاحبه گیتس را از نظر مهارت‌های اجتماعی، در سطح پایین ارزیابی می‌کند. گیتس با وجود اینکه یک شرکت بزرگ چندمیلیارد دلاری را تأسیس کرده است، اما در هنگام مصاحبه، صدایش بیش از حد بلند بود و در حین صحبت کردن مدام روی صندلی می‌جنبید، دستانش را با گارد دفاعی در جلویش قرار داده بود، انگشتان پایش را تکان می‌داد و قلمش را در دستش می‌چرخاند. او از نگاه چشم در چشم عاجز بود و نمی‌توانست با ریزمکالمه یک ارتباط کلامی را آغاز کند و پی بگیرد.

سال‌های زیادی از زمانی که او با همکاری پل الن در سال ????، شرکت مایکروسافت را تأسیس کرد، گذشته است و حالا بیل گیتس ?? سال دارد، تصویر او بارها روی جلد نشریه اقتصادی فوربس کار شده است. او در این فاصله لقب شوالیه را در سال ???? را از ملکه انگلیس دریافت کرده است و در همین سال از سوی نشریه تایم به همراه همسرش -ملیندا- و بونو -خواننده گروه U2- به عنوان شخصیت برتر سال انتخاب شد.

گیتس به دوستی با اشخاص مشهوری مثل اپرا وینفری و بونو افتخار می‌کند. البته او به واسطه بچه‌هایش با بعضی از مشاهیر این روزهای دنیا مثل لیدی گاگا هم آشناست، خواننده‌ای که البته با احتیاط به ترانه‌هایش در خانه بیل گیتس گوش داده می‌شود و فرزند ?? سال گیتس مواظب است که کوچک‌ترین فرزند، که نه سال بیشتر ندارد، بعضی از ترانه‌ها را که حاوی کلمات ناپسند هستند، نشنود!

سه فرزند بیل گیتس وقتی می‌خواهند با پدرشان شوخی کنند، ترانه‌ای از «تراوی مک‌کوی» و «برونو مارس» به نام میلیاردر را برایش می‌خوانند، ترانه‌ای که زمانی هم در آمریکا و هم در اروپا، در جدول ترانه‌های پرفروش، شماره سه بود.

بیل گیتس برای دو دهه لقب ثروتمندترین انسان روی زمین را یدک می‌کشید ولی مدتی است که کارلوس اسلیم -تاجر مکزیکی- از او پیشی گرفته است. گیتس حالا ?? میلیارد دلار ثروت دارد و البته ?? میلیارد دلاری که او صرف کارهای بشردوستانه کرده است، در این کاهش رتبه مؤثر بوده است.

گیتس سه فرزند دارد: جنیفر ?? ساله، روری ?? ساله و فیبی Phoebe نه ساله. چیزی که برای گیتس مهم است آموزش خوب و سلامت آنهاست و جالب است که گیتس و همسرش تصمیم گرفته‌اند که برای هر یک از آنها تنها ?? میلیون دلار ارث باقی بگذارند. گیتس دوست دارد که آنها راه خودشان را بروند و حرفه خودشان را پیدا کنند و دنبال کنند. گیتس آنها را مثل بچه‌های عادی بار آورده، بچه‌هایی که هر روز پول توجیبی می‌گیرند.

گیتس خودش برخلاف خیلی از مشاهیر و میلیاردرها زندگی عادی و متناسبی را دنبال می‌کند، او مرد خانواده است و وقت برای خانواده می‌گذارد و البته زمانی را هم صرف بازی تنیس و بریج می‌کند. او گرچه خودروی لکسوس و پورشه دارد، اما دوست دارد با مرسدس معمولی‌اش بیرون برود، البته آنها وقتی به صورت جمعی بیرون می‌روند، سوار یک خودروی مینی‌ون می‌شوند.

وقتی خبرنگار دیلی‌میل از گیتس پرسید که آیا بچه‌هایش آی‌پد، آی‌فون یا آی‌پاد دارند، صورت گیتس در هم رفت و گفت که انها معادل‌های ویندوزی آنها را دارند مثل یک پخش‌کننده موسیقی زون!

گیتس از سال ???? از کار روزانه در مایکروسافت دست کشید و به صورت تمام وقت در بنیاد خیریه‌اش مشغول شد، او هیچ علاقه‌ای به بازگشت به وضعیت قبلی در مایکروسافت ندارد. دارایی بنیاد خیریه او ???? میلیارد دلار است. البته قسمتی از این دارایی را «ورن بافت» اهدا کرده است.

گیتس در سال ????، اتحادیه جهانی واکسن وایمن‌سازی را برپا کرد که آخرین اجلاسش به تازگی در لندن برگزار شد و در طی آن ??? میلیارد دلار برای واکسن ??? میلیون کودک در کشورهای فقیر در برابر پنومونی و سرخک جمع‌آوری شد. برآوردها نشان می‌دهد که این کار جان چهار میلیون کودک را درعرض چهار سال‌ آینده نجات می‌دهد.

فعالیت‌های بشردوستانه و خیرخواهانه گیتس از سال ?? شروع شد، همان سالی که گیتس با همسرش ازدواج کرد. در همان سال مادر گیتس -مری- به خاطر سرطان پصتان درگذشت. مادر گیتس، شش ماه قبل از مرگش در نامه‌ای به عروس‌اش نوشته بود که از کسانی که صاحب دارایی بیشتری می‌شوند، انتظارات بیشتر هم باید توقع داشت.

گیتس این نامه را هنوز هم حفظ کرده است. به دنبال مرگ مادر، پدر گیتس در نامه‌هایی از او خواست که عملا کارهایی در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه بردارد و سرانجام گیتس قانع شد که در این راه سرمایه‌گذاری کند. پدر گیتس هم در بنیاد خیریه، فعالیت دارد و هنوز هم با وجود کهولت سن و گذر از ?? سالگی در این بنیاد فعال است. گیتس با فروتنی می‌گوید که این بنیاد را همسرش سر و سامان داده و او فقط چک‌ها را امضا کرده است.

گیتس علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در زمینه واکسیناسیون دارد. وقتی از او سؤال شد که چرا در مورد سرطان، فعالیت‌های مشابهی نمی‌کند، او گفت که از دید او همه حیات‌ها، ارزش یکسانی دارند ولی وقتی آدم فکر می‌کند که می‌شود خیلی ساده جلوی مرگ یک کودک سه ساله مبتلا به مالاریا را گرفت و سال‌ها زندگی بانشاط در اختیارش قرار داد، آدم قانع می‌شود که به جای تمرکز سرمایه‌گذاری برای نجات جان آدم‌های هفتاد ساله از حمله قلبی و سرطان، در وهله اول بر واکسیناسیون تمرکز کند.

گیتس نسبت به هزینه شدن درست کمک‌های بشردوستانه خوشبین است. وقتی خبرنگار به او گفت کمک‌های بشردوستانه‌ای که باید صرف مردم زیمباوه می‌شد، به یاران رابرت موگابه رسید، او اطمینان داد که نظارت درستی بر هزینه شدن کمک‌هایش می‌کند.

در سؤال بعدی نظر گیتس در مورد کشورهایی مثل هند خواسته شد، کشوری که علیرغم داشتن میلیون‌ها آدم نیازمند، برنامه فضایی خودشان را دنبال می‌کنند و ?? میلیاردر دارد. از گیتس پرسیده شد که آیا درست است به چنین کشورهایی کمک شود؟

گیتس ابراز عقیده کرد که چنین کشورهایی به تدریج از قالب کشورهای دریافت‌کننده کمک درمی‌آیند، او کره را مثال زد که در طی یک نسل از کشوری که محتاج دریافت کمک‌های بشردوستانه بود، به کشور ثروتمندی مبدل شده که خود، اهداکننده کمک است. چین هم از شرایط مشابه به در آمده ودر حال حاضر به کمکی نیاز ندارد، اما مردم شمال هند هنوز محتاج کمک‌های بشردوستانه هستند.

گیتس گفت که چند وقت پیش به اوتار پرادش در شمال هند رفته بود، سفری که بسیار برایش تأثیرگذار بود، او در این سفر در یکی از بیمارستان‌های کودکی را دید که مبتلا به وبا بود و در حالی که به شدت مایع از دست می‌داد و رو به مرگ بود، پدرش به عنوان یک انسان نمی توانست کاری برایش بکند. او کودک سه‌ ساله‌ای را به یاد آورد که مبتلا به فلج اطفال شده بود و دیگر هرگز نمی‌‌توانست راه برود.

او اشاره کرد که در اوتار پرداش کسی او را نمی‌شناخت، وقتی یکی از مقامات او را همراهی می‌کرد و از او سؤال شد شخص همراه او کیست، او به شوخی گفت فقط یک مرد سفیدپوست! در مملکتی که دغدغه اصلی تهیه غذای بخور و نمیر است، شاید مایکل جوردن یا محمد علی کلی را بشناسند، اما گیتس را هرگز!

خانه مجلل صد میلیون دلاری گیتس در نزدیکی دریاچه واشنگتن قرار دارد و بیشتر از شش هزار متر مربع مساحت دارد. این خانه مجهز به آخرین فناوری‌هاست.

گیتس یک خواننده حریص و مشتاق کتاب است، گویا او به کتاب‌های کاغذی بیش از انواع الکترونیک علاقه دارد، با این همه دوست‌دار کتاب‌های الکترونیک هم است و عقیده دارد آنها با گذشت زمان از انواع کاغذی، پیشی می‌گیرند.

اما چیزی که در کتابخانه گیتس، مایه افتخارش است، یکی از دفترچه‌های یادداشت لئوناردو داوینچی است که او با مبلغ ???? میلیون دلار در سال ?? خریده است. البته گیتس اسناد و دست‌خط‌هایی از آیزاک نیوتون و آبراهام لینکلن هم در اختیار دارد.

گیتس اکانت توییتر و فیس‌بوک خودش را دارد. البته او از درخواست دوستی‌های بی‌شمار به ستوه آمده است. گیتس با مارک زاکربرگ ?? ساله -مؤسس فیس‌بوک- دوست است.

به عقیده گیتس گذاشتن ارث و میراث چیز احمقانه‌ای است، چیز مهم به نظر او کاهش مرگ و میر اطفال از نه میلیون در سال به چهار میلیون است. گیتس که به پیدا کردن واکسن مالاریا امید دارد، آنقدر دلبسته فعالیت‌های خیرخواهانه شده است که همه کارهایی را که در نیمه اول عمر در مایکروسافت کرده است، مقدمه‌ای برای آماده‌سازی برای انجام اموارت مهم در نیمه دوم عمرش می‌داند. او حتی گیک بودن را تنها در ارتباط با انسانیت و کمک به همنوع مهم می‌داند، به عقیده او گیک کسی است که که یک کتاب ??? صفحه‌ای را در مورد واکسن بخواند تا بفهمد که این واکسن کجاها کار می‌کند و کجاها، نه. گیگ کسی است که بتواند از اطلاعاتش برای افزایش اطلاعات مردم استفاده کند. در این صورت است که گیتس خودش را گیک می‌داند.




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/3/23 توسط علیرضا قدس

در عصری که استفاده از سوخت های فسیلی برای  تولید انرژی امری متداول و البته معضلی بزرگ تبدیل شده است یافتن راهی برای تولید انرژی پاک و البته ارزان قیمت می تواند ایده ای خوب باشد مخصوصا که این راه به اقتصاد خانواده ها هم کمک شایانی خواهد کرد . یکی از انرژی هایی که رایگان و البته دردسترس همگان است انرژی خورشیدی است که برای مهار آن و تبدیل آن به انرژی برق از پنل های خورشیدی استفاده می کنند . Jun-se Kim و دو همکار خود ایده بسیار جالبی در به کار بردن پنل های خورشیدی در مهار نور خورشید و تبدیل آن به انرژی برق به کار برده اند. این طراح  پنل های خورشیدی را با پنجره ها تلفیق کرده  ونتیجه آن پنجره های انرژی زا شده است . با تابش خورشید به پنجره ها آنها به کمک پنل های خورشیدی که در بدنه خود دارند این انرژی را ذخیره و به انرژی برق تبدیل می نماید و از طریق پریزهایی که در پایین پنجره و در جدار داخلی آن تعبیه شده است می توان وسایل برقی خود را به آن زد و موبایل یا تبلت خود را شارژ کرد و یا از سایر وسایل برقی استفاده نمود.




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/3/23 توسط علیرضا قدس

قطار پاکستانی

 

 

قطار پاکستانی

 

قطار پاکستانی

 




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/3/23 توسط علیرضا قدس
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : علیرضا قدس[196]
نویسندگان وبلاگ :
حمیدرضا ریاحی
حمیدرضا ریاحی (@)[7]



info@kingar.parsiblog.com
bahar 20


قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اخلاق اسلامی

قالب بلاگ اسکای

قالب پرشین بلاگ

download