سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام خالق عشق
معاون وزیر راه و ترابری در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد:
آخرین مکالمات خلبان با برج مراقبت و پیدا شدن دو مفقود‌الاثر سانحه

خبرگزاری فارس: معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری ضمن تشریح آخرین مکالمات خلبان بوئینگ 727 هما با برج مراقبت، از حذف هواپیما از صفحه رادار در آخرین لحظات قبل از وقوع سانحه خبر داد و گفت: وضعیت دو مفقود‌الاثر که در اخبار قبلی اعلام شده بود، مشخص شد.

احمد مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: در حال حاضر مصدومان سانحه بوئینگ 727 ایران‌ایر به شماره پرواز 277 که دیشب دچار سانحه شده بود، در بیمارستان ارومیه بستری هستند.

* هواپیما از صفحه رادار حذف شده بود

وی خاطرنشان کرد: خلبان بوئینگ سانحه دیده ایران‌ایر در آخرین مکالمه خود با برج مراقبت فرودگاه ارومیه اعلام کرده است که به علت شرایط نامساعد جوی و عدم وجود امکان فرود در این فرودگاه، قصد دارد به تهران بازگردد.
مجیدی ادامه داد: این صحبت آخرین اطلاعی است که برج مراقبت در خصوص مکالمات خلبان بوئینگ 727 سانحه دیده هما در اختیار ما قرار داده است.
معاون وزیر راه و ترابری ضمن بیان اینکه اطلاعات دقیق‌تر در این‌باره از جعبه CVR (نوار مکالمات خلبان) که داخل کابین هواپیما است، بدست خواهد آمد، بیان داشت: پس از آنکه ارتباط خلبان هواپیمای مذکور با برج مراقبت قطع شده‌، هواپیما نیز از صفحه رادار فرودگاه ارومیه حذف شده است.

* پنج نفر از 12 نفر کرو پروازی مصدوم شده‌اند؛ بقیه جان باختند

معاون امور دولت وزارت راه و ترابری با اشاره به اینکه متاسفانه کاپیتان دادرس (خلبان این پرواز) در این سانحه جان باخته است خاطرنشان کرد: طبق آخرین اطلاعات، از 12 نفر کرو پروازی، تنها یک خانم مهمان‌دار، سه نفر از کرو پروازی و یک محافظ هواپیما از این سانحه جان سالم به در بردند که هم‌اکنون در بیمارستان بستری هستند.

* هیچ پروازی از فرودگاه ارومیه انجام نمی‌شود

وی ضمن بیان اینکه تمامی مجروحان در بیمارستان ارومیه بستری هستند، اظهار داشت: در حال حاضر اجازه انجام هیچ پروازی در فرودگاه ارومیه صادر نمی‌شود؛ هوا در این شهرستان به شدت نامساعد است.

* بستگان جان‌باختگان در فرودگاه مهر‌آباد منتظر اعزام به ارومیه هستند

معاون امور دولت وزارت راه و ترابری افزود: تعدادی از بستگان جان‌باختگان این سانحه که هنوز شناسایی نشده‌اند، در فرودگاه مهرآباد مستقر هستند و به محض اینکه اجازه پرواز به فرودگاه ارومیه صادر شود خانواده جان‌باختگان این سانحه از تهران به ارومیه برای شناسایی متوفیان این حادثه به ارومیه اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه امید از ساعت 12 ظهر امروز به بعد بتوان بستگان جان‌باختگان این سانحه را به ارومیه انتقال داد، افزود: تمامی این افراد با هزینه دولت به ارومیه منتقل می‌شوند و در آنجا اسکان می‌گزینند؛ هزینه‌های کفن و دفن تمامی جان‌باختگان توسط دولت پرداخت می‌شود.

* اختلاف آماری در تعداد مسافران این پرواز وجو‌د دارد

معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری در توضیح اختلافی آماری که بین روابط عمومی هما و وزارت راه و ترابری در بیان تعداد مسافران این پرواز وجود دارد، گفت: هنوز مشخص نیست که تعداد مسافران این پرواز 104 نفر بودند یا 105 نفر؛ ایران‌ایر در حال چک کردن نهایی لیست اسامی مسافران خود است تا در این‌باره اطلاع‌ دقیق‌تر به اینجانب ارائه دهند.

* یک نفر از مفقود‌شدگان سانحه یافت شد؛ وی در بیمارستان بستری بود

وی با اشاره به اینکه در این سانحه 77 نفر جان‌ باختند، اظهار داشت: هم‌چنین 27 نفر در حادثه مذکور جراحت دیدند.
مجیدی اظهار داشت: هنوز مشخص نیست یک نفر اختلاف آماری که وجود دارد در سردخانه بیمارستان است یا جزء مجروحان بستری شده و یا بین لاشه هواپیما گیر کرده است؛ این در حالی است که مسئولان امداد و نجات اعلام کرده‌اند که هیچ جنازه‌ای داخل هواپیما باقی نمانده است.
وی با اشاره به اینکه آماری که لحظاتی پیش مبنی بر مفقود شدن دو نفر در این سانحه اعلام شد، صحیح نبوده است،‌ اظهار داشت: یکی از افرادی که ما فکر می‌کردیم جزو مفقودان سانحه باشد در بیمارستان بود و یک نفر نیز اختلاف آمار وجود دارد بنابراین این سانحه هیچ مفقودی نداشته است.
مجیدی اظهار داشت: مسئولیت جنازه‌ها با سازمان پزشکی قانونی است.
به گزارش فارس یک فروند بوئینگ 727 ایران‌ایر به شماره پرواز 277 شب گذشته به علت شرایط نامساعد جوی نتوانست در فرودگاه ارومیه به زمین بنشیند، بنابراین مجبور به بازگشت به تهران شد.
حین بازگشت این هواپیما متاسفانه در 15 کیلومتری فرودگاه ارومیه هواپیما میان باغات حاشیه این شهرستان مجبور به فرود شد که در این سانحه متاسفانه هواپیما قطعه قطعه شده و 77 نفر جان‌باختند.
خبرگزاری فارس جان‌باختن این تعداد مسافران را به خانواده آنها و ملت ایران تسلیت می‌گوید.




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89/10/20 توسط علیرضا قدس

عکس بویینگ 727

 

عکس بویینگ 727

 

 

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89/10/20 توسط علیرضا قدس
رئیس ستاد بحران آذربایجان غربی اعلام کرد:
لیست اسامی جانباختگان سانحه هوایی طبق اعلام پزشکی قانونی

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بحران آذربایجان غربی گفت: آمار کشته شدگان بویینگ 727 به 77 نفر رسید.

سید جواد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه آمار کشته شدگان در سانحه هوایی بویینگ 727 را 77 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در این سانحه هوایی 27 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
وی با بیان اینکه 9 نفر از مجروحان خانم و 18 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: حال مجروحان خوب است و فقط دو تا سه نفر وضعیت جسمانی وخیمی دارند.
این مقام مسئول با بیان اینکه هویت 54 نفر از کشته‌شدگان مشخص شده‌ است، افزود: از این تعداد 12 نفر خانم و 42 نفر آقا هستند.
محمودی با اشاره به اینکه تا به امروز هویت 23 نفر از حادثه دیدگان سانحه هوایی بویینگ 727 مشخص نشده است، اعلام کرد: از نخستین ساعات وقوع سانحه هوایی در ارومیه، وزیر راه و ترابری در محل حادثه حضور یافته است.
وی با بیان اینکه به محض اطلاع از وقوع حادثه بویینگ 727، اقدامات پزشکی توسط اکیپ‌های تخصصی آغاز شده و بارندگی و بارش برف سنگین سرعت نجات مجروحان تاثیر نداشت، ابراز داشت: کمیسیون بررسی سوانح از ساعت چهار و نیم صبح امروز در محل حاضر و بررسی مقدماتی را انجام داده است.
این مقام مسئول اعلام کرد: جعبه سیاه بویینگ 727 پیدا شده و در آینده نزدیک دلیل نهایی سقوط هواپیما اعلام می‌شود.
لیست اسامی طبق اعلام پزشکی قانونی کشور تا به این لحظه به شرح زیر است:
1. آیلین گشاده فکر
2. احسان محرابی
3. امین پروین پور
4. اوین حکمت آرا
5. حسن پاشا رضایی
6. حسین جمشیدی
7. ساجد رکاب
8. شایان ترس لی/ زن
9. شمیم زینال زاده
10. عبدالکریم نژاد حسینی
11. علاء الدین امیرنظمی افشار
12. علی ارس خانی
13. علی خدابخش
14. فریدون حاتمی
15. کامران امیری
16. محمد سعیدی
17. مطهره خوش نویس
18. منوچهر یوسفیان
19. منیره صلح جو
20. نیر علیزاده/ زن
21. ولی ایلاتی
22. هما حورفر
23. یاسر حیدرنژاد
24. محمد علی ریحانی فر
25. سون گشاده فکر/ نوزاد چهارماهه دختر
26. فریدون دادرس
27. قاسم قلندری
28. کریم قلوبی
29. کریم کرباسیان
30. محمد حسین افشاری
31. نشتیمان قاسم لونیا
32. ابراهیم حسن زاده گویجه لو
33. حسین زیاد ثانوی
34. ترنم پروین پور
35. عباس عباس بیگی
36. ناهیده مقبل
37. جعفر بناساز
38. محمد فیضی
39. زهرا ستوده مرام
40. مهوش صفوی
41. مهدی اسدزاده
42. سودابه کربلایی غلامی




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89/10/20 توسط علیرضا قدس
مجیدی در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد:
آخرین جزئیات سانحه بوئینگ هما؛ 77 کشته، 26 مجروح و دو مفقودی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و ترابری با اعلام آخرین جزئیات از سانحه هوایی شب گذشته هما، آخرین تعداد جان‌باختگان این حادثه را 77 نفر اعلام کرد و با بیان اینکه در پی فرود ناموفق هواپیما در میان باغات ارومیه 26 نفر مجروح شده‌اند، از مفقود شدن دو نفر از مسافران این پرواز خبر داد.

احمد مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره آخرین جزئیات سانحه بوئینگ 727 ایران ایر در مسیر تهران _ ارومیه اظهار داشت: طبق آخرین آمار متأسفانه در این حادثه 77 نفر از مسافران پرواز 277 بوئینگ ایران‌ایر جان‌باختند و 26 نفر نیز مجروح شدند.
وی با بیان اینکه تا این لحظه کماکان دو نفر از مسافران هواپیمای سانحه دیده یافته نشده‌اند، اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که 2 نفر مفقودی این سانحه، میان قطعات هواپیما گیر کرده باشند.
معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری با اشاره به اینکه 11 کارگروه تخصصی از کمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در محل حادثه مستقر هستند و به بررسی علت وقوع سانحه می‌پردازند، تصریح کرد: بر اساس اظهارات حاضران در محل یکی از جعبه‌های سیاه هواپیما که می‌تواند نوار مکالمات خلبان (CVR) و یا نوار پارامتر‌های موتور (FDR) باشد، یافت شده است اما شب گذشته امداد‌گران ظاهرأ یکی از این جعبه‌های سیاه را پیدا کرده‌اند که البته این مطلب هنوز به طور کامل مشخص نیست.
معاون امور دولت وزارت راه و ترابری با اشاره به اینکه به علت شرایط نامساعد آب و هوایی و دید پایین هواپیما هنگام لندینگ در فرودگاه ارومیه موفق به فرود نمی‌شود، اظهار داشت: این هواپیما به برج مراقبت فرودگاه ارومیه اعلام می‌کند که قصد دارد به علت دید پایین دوباره به مبداء تهران بازگردد.
وی با اشاره به اینکه 11 کارگروه نظیر کارگروه بررسی تست پزشکی، کارگروه سازه هواپیما، کارگروه نوار مکالمات خلبان، کارگروه نوار پارامتر‌های موتور و از این قبیل در حال بررسی علت وقوع سانحه هستند، گفت: پس از اتمام بررسی‌ها علت وقوع حادثه بیان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ظاهرا فرد خاصی از اشخاص مهم سیاسی در این هواپیما حضور نداشته است، توضیح داد: بیش از 100 نوع اطلاعات در نوار پارامتر‌های موتور و نیز 100 مدل حرکت هواپیما در این نوار ضبط می‌شود.
به گزارش فارس، بر اساس اطلاعات رسیده از حاضران در صحنه حادثه کرو پروازی این هواپیما شامل خلبان و مهمان‌داران و مکانیک پرواز همگی جان باخته‌اند.
به گزارش فارس یک فروند بوئینگ 727 ایران‌ایر دیشب پس از یک ساعت تاخیر، فرودگاه مهر‌آباد را به مقصد ارومیه ترک کرد؛ پس از آنکه خلبان این پرواز ( کاپیتان دادرس) نتوانست به علت شرایط نامساعد جوی در فرودگاه ارومیه فرود آید، مجبور به بازگشت به تهران شد.
در حین بازگشت به علت شرایط نامساعد جوی خلبان مجبور به فرود در نزدیکی یکی از روستاهای حاشیه شهرستان ارومیه شد که به دنبال بروز این حادثه 77 نفر از هموطنان و مسافران این پرواز جان باختند.
این پرواز حامل 94 نفر مسافر شامل 92 نفر بزرگسال و 2 نوزاد و 16 کرو پروازی بوده است.
‌به گزارش فارس بلافاصله پس از وقوع این سانحه وزیر راه و ترابری به نمایندگی از رییس‌جمهور در محل حادثه حضور یافت و بررسی علت وقوع این حادثه پرداخت.




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89/10/20 توسط علیرضا قدس

سلام به همه ی دوستان

ضمن تسلیت به بازماندگان حاثه ی سقوط هواپیمای تهران ارومیه به روزترین خبرها در این واقعه رو میتونید در این وبلاگ ببینید

دیشب همه از شنیدن این خبر به رنج اومدن

سقوط هواپیما در ایران دیگه یه چیز عادی شده ، اما تا کی میخواد به همین منوال به راه خودش ادامه بده ؟؟؟

شما خودتونو بزارید جای بازماندگان حادثه ، چه حالی داشتید اونوقت ؟؟؟

یه هواپیما میافته اقایون میگن دیگه چنین اتفاقی نمی افته 100000 تا پیام تسلیت میدن و 2 3 تا خبر ازش می خونن و تموم میشه میره

به نظر شما 1 ماه دیگه هم میان در این موضوع صحبت کنن ؟؟؟ اصلا 1 ماه هم نه 2 هفته ، میان یا نه ؟؟؟

اونوقت فقط غم نبود یکی از اعضای خانواده ی داغ داره که باهاشون می مونه ما هم به زندگی خودمون میرسیم

اقایون هم به کارای به قول خودشون زیر بنایی کشور میرسن

 

 

پایان

ع.ق




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89/10/20 توسط علیرضا قدس
پیام تسلیت رییس‌جمهور به مناسبت سقوط هواپیمای مسافربری تهران-ارومیه

خبرگزاری فارس: رییس‌جمهور در پی سقوط هواپیمای مسافربری مسیر تهران- ارومیه، پیام تسلیتی صادر کرد و به وزیر راه و مسئولان ذی‌ربط دستور داد در اسرع وقت علل وقوع این حادثه را بررسی و گزارش آن را اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری، متن کامل پیام محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
سانحه تلخ و دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری و مجروحیت و درگذشت جمعی از هموطنان گرامی موجب تاثر شدید و اندوه فراوان شد.
این حادثه جانسوز را به محضر بقیه‌الله الاعظم ارواحنا الفدا، رهبر معظم انقلاب و خانواده محترم جانباختگان و عموم مردم کشورمان تسلیت می‌گویم.
از مسئولین مربوطه می خواهم که همه توان خود را برای درمان مجرومین حادثه به کار گیرند.به وزیر محترم راه و سایر مسئولان ذیربط مأموریت داده می‌شود در اسرع وقت علل وقوع این حادثه را دقیقاً بررسی و گزارش آنرا به اینجانب و ملت شریف ایران اعلام و تدابیر لازم را برای جلوگیری از حوادث مشابه اتخاذ نمایند.
از خداوند متعال برای کلیه بازماندگان صبر جمیل و برای درگذشتگان غفران الهی و برای مجروحین شفای عاجل مسألت دارم.




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89/10/20 توسط علیرضا قدس
بر اساس آخرین اعلام پزشکی قانونی
سقوط بوئینگ 727 در ارومیه 72 کشته و 33 مجروح به جا گذاشت

خبرگزاری فارس: طبق اعلام پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی، 72 کشته و 33 مجروح آخرین آمار تلفات و مصدومان حادثه سقوط هواپیما در ارومیه گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی اعلام کرد: به زودی و به محض مشخص شدن هویت کشته شدگان، نام آنها در وب سایت سازمان پزشکی قانونی کشور منتشر می شود.

وی افزود: سرنشینان هواپیما به همراه خدمه پروازی جمعاً 105 نفر بوده‌اند، همه 12 خدمه پرواز شامل خلبان و میهمانداران کشته شده‌اند. در بین کشته‌شدگان یک نوزاد و دو کودک وجود دارد.

بر اساس همین خبر 72 کشته و 33 مجروح آخرین آمار تلفات و مصدومان این حادثه گزارش شده است.
همسر یکی از همکاران پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی در بین کشته شدگان حادثه است.




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89/10/20 توسط علیرضا قدس

تنهاترین ستاره ،غمگین ترین بهارم

من آنکَسم که جزغم ،دیگر کسی ندارم

من تک درخت پیرم ،خشکیده ام زِ ریشه

هر چند پیش مردم، خندیده ام همیشه

بغضی نشسته اکنون، در حلق بی صدایم

من آن نِی اَم که هر دم ،با غصه هم نوایم

آری دلم گرفته،از این سکوت دلگیر

از این کنایه هایِ سنگین و دست و پاگیر

در این سیاهی شب، گُم گشته است راهم

دست مرا بگیرید ،تنها و بی پناهم

دردیست اندراین دل ،حاشا نمی توان کرد

غم را در این زمانه،رسوا نمی توان کرد

این روزگار پر غم ، پر است از گلایه

واگو یه های رنگین غم های لایه لایه




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89/10/19 توسط علیرضا قدس

?- کسانی خوشبخت هستند که فکر و اندیشه شان بسوی چیزی غیر از خوشبختی خودشان است. (استوارت میل)

?- آرزو دارم روزی این حقیقت به واقعیت مبدل شود که همه‌ی انسان‌ها برابرند. (مارتین لوتر‌کینگ)

?- بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی. (رودی)

?- قطعاً خاک و کود لازم است تا گل سرخ بروید. اما گل سرخ نه خاک است و نه کود (پونگ)

?- بر روی زمین چیزی بزرگتر از انسان نیست و درانسان چیزی بزرگتر از فکر او.. (همیلتون)

?- عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند. (دیزرائیلی)

?- چیزی ساده تر از بزرگی نیست آری ساده بودن همانا بزرگ بودن است. (امرسون)

?- به نتیجه رسیدن امور مهم،اغلب به انجام یافتنی ا نیافتن امری به ظاهر کوچک بستگی دارد. (چاردینی)

?- آنکه خود را به امور کوچک سرگرم می‌کند چه بسا که توانای کاهای بزرگ را ندارد. (لاروشفوکو)

??- اگر طالب زندگی سالم و بالندگی‌رو می باشیم باید به حقیقت عشق بورزیم. (اسکات پک)

??- زندگی بسیار مسحور کننده است فقط باید با عینک مناسبی به آن نگریست. (دوما)

??- دوست داشتن انسان‌ها به معنای دوست داشتن خود به اندازه ی دیگری است. (اسکات پک)

??- عشق یعنی اراده به توسعه خود با دیگری در جهت ارتقای رشد دومی. (اسکات پک)

??- ما دیگران را فقط تا آن قسمت از جاده که خود پیموده‌ایم می‌توانیم هدایت کنیم. (اسکات پک)

??- جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)

??- هنر کلید فهم زندگی است. (اسکار وایله)

??- تغییر دهنرگان اثر گذار در جهان کسانی هستند که بر خلاف جریان شنا می‌کنند. (والترنیس)

??- اگر زیبایی را آواز سر دهی ، حتی در تنهایی بیابان ، گوش شنوا خواهی یافت. (خلیل جبران)

??- روند رشد، پیچیده و پر زحمت است و در درازای عمر ادامه دارد. (اسکات پک)

??- در جستجوی نور باش، نور را می‌یابی. (آرنت)

??- برای آنکه کاری امکان‌پذیر گردد دیدگان دیگری لازم است، دیدگانی نو. (یونک)

??- شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم. (دوروستان)

??- آدمی ساخته‌ی افکار خویش است فردا همان خواهد شد که امروز می‌اندیشیده است. (مترلینگ)

??- اگر دریچه های ادراک شسته بودند،انسان همه‌ چیز را همان گونه که هست می‌دید:بی‌انتها. (بلیک)

??- برده یک ارباب دارد اما جاه‌طلب به تعداد افرادی که به او کمک می‌کنند. (بردیر فرانسوی)

??- هیچ وقت به گمان اینکه وقت دارید ننشینید زیرا در عمل خواهید دید که همیشه وقت کم و کوتاه است. (فرانکلین)

??- نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی. (هیلزهام)

??- هر قدر به طبیعت نزدیک شوی ، زندگانی شایسته تری را پیدا می‌کنی. (نیما یوشیج)

??- اگر زمانی دراز به اعماق نگاه کنی آنگاه اعماق هم به درون تو نظر می‌اندازند. (نیچه)

??- زیبائی در فرا رفتن از روزمره‌گی‌هاست. (ورنر هفته)

??- برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد. (اشنباخ)

??- تفکر در باب خوشبختی ، عشق ، آزادی ، عدالت ، خوبی و بدی، تفکر درباره‌ی پرسش‌هایی که بنیاد هستی ما را دگرگون می‌کند. (ادگارمون)

??- «عقلانیت باز» آن عقلانیتی است که فراموش نمی‌کند که «یکی» در «چند» است و «چند» در «یکی». (ادگارمون)

??- آرامش،زن دل‌انگیزی است که در نزدیکی دانایی منزل دارد. (اپیکارموس)

??- هیچ چیزدر زیر خورشید زیباتر از بودن در زیر خورشید نیست. (باخ‌من)

??- تنها آرامش و سکوت سرچشمه‌ی نیروی لایزال است. (داستایوفسکی)

??- با عشق،زمان فراموش می شود و با زمان هم عشق.

??- علت هر شکستی،عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)

??- من تنها یک چیز می‌دانم و آن اینکه هیچ نمی‌دانم. (سقراط




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89/10/19 توسط علیرضا قدس

بهنوش بختیاری

 

بهنوش بختیاری

 

 

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89/10/19 توسط علیرضا قدس
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : علیرضا قدس[196]
نویسندگان وبلاگ :
حمیدرضا ریاحی
حمیدرضا ریاحی (@)[7]



info@kingar.parsiblog.com
bahar 20


قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اخلاق اسلامی

قالب بلاگ اسکای

قالب پرشین بلاگ

download