سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام خالق عشق
مجیدی در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد:
آخرین جزئیات سانحه بوئینگ هما؛ 77 کشته، 26 مجروح و دو مفقودی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و ترابری با اعلام آخرین جزئیات از سانحه هوایی شب گذشته هما، آخرین تعداد جان‌باختگان این حادثه را 77 نفر اعلام کرد و با بیان اینکه در پی فرود ناموفق هواپیما در میان باغات ارومیه 26 نفر مجروح شده‌اند، از مفقود شدن دو نفر از مسافران این پرواز خبر داد.

احمد مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره آخرین جزئیات سانحه بوئینگ 727 ایران ایر در مسیر تهران _ ارومیه اظهار داشت: طبق آخرین آمار متأسفانه در این حادثه 77 نفر از مسافران پرواز 277 بوئینگ ایران‌ایر جان‌باختند و 26 نفر نیز مجروح شدند.
وی با بیان اینکه تا این لحظه کماکان دو نفر از مسافران هواپیمای سانحه دیده یافته نشده‌اند، اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که 2 نفر مفقودی این سانحه، میان قطعات هواپیما گیر کرده باشند.
معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری با اشاره به اینکه 11 کارگروه تخصصی از کمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در محل حادثه مستقر هستند و به بررسی علت وقوع سانحه می‌پردازند، تصریح کرد: بر اساس اظهارات حاضران در محل یکی از جعبه‌های سیاه هواپیما که می‌تواند نوار مکالمات خلبان (CVR) و یا نوار پارامتر‌های موتور (FDR) باشد، یافت شده است اما شب گذشته امداد‌گران ظاهرأ یکی از این جعبه‌های سیاه را پیدا کرده‌اند که البته این مطلب هنوز به طور کامل مشخص نیست.
معاون امور دولت وزارت راه و ترابری با اشاره به اینکه به علت شرایط نامساعد آب و هوایی و دید پایین هواپیما هنگام لندینگ در فرودگاه ارومیه موفق به فرود نمی‌شود، اظهار داشت: این هواپیما به برج مراقبت فرودگاه ارومیه اعلام می‌کند که قصد دارد به علت دید پایین دوباره به مبداء تهران بازگردد.
وی با اشاره به اینکه 11 کارگروه نظیر کارگروه بررسی تست پزشکی، کارگروه سازه هواپیما، کارگروه نوار مکالمات خلبان، کارگروه نوار پارامتر‌های موتور و از این قبیل در حال بررسی علت وقوع سانحه هستند، گفت: پس از اتمام بررسی‌ها علت وقوع حادثه بیان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ظاهرا فرد خاصی از اشخاص مهم سیاسی در این هواپیما حضور نداشته است، توضیح داد: بیش از 100 نوع اطلاعات در نوار پارامتر‌های موتور و نیز 100 مدل حرکت هواپیما در این نوار ضبط می‌شود.
به گزارش فارس، بر اساس اطلاعات رسیده از حاضران در صحنه حادثه کرو پروازی این هواپیما شامل خلبان و مهمان‌داران و مکانیک پرواز همگی جان باخته‌اند.
به گزارش فارس یک فروند بوئینگ 727 ایران‌ایر دیشب پس از یک ساعت تاخیر، فرودگاه مهر‌آباد را به مقصد ارومیه ترک کرد؛ پس از آنکه خلبان این پرواز ( کاپیتان دادرس) نتوانست به علت شرایط نامساعد جوی در فرودگاه ارومیه فرود آید، مجبور به بازگشت به تهران شد.
در حین بازگشت به علت شرایط نامساعد جوی خلبان مجبور به فرود در نزدیکی یکی از روستاهای حاشیه شهرستان ارومیه شد که به دنبال بروز این حادثه 77 نفر از هموطنان و مسافران این پرواز جان باختند.
این پرواز حامل 94 نفر مسافر شامل 92 نفر بزرگسال و 2 نوزاد و 16 کرو پروازی بوده است.
‌به گزارش فارس بلافاصله پس از وقوع این سانحه وزیر راه و ترابری به نمایندگی از رییس‌جمهور در محل حادثه حضور یافت و بررسی علت وقوع این حادثه پرداخت.




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89/10/20 توسط علیرضا قدس
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : علیرضا قدس[196]
نویسندگان وبلاگ :
حمیدرضا ریاحی
حمیدرضا ریاحی (@)[7]



info@kingar.parsiblog.com
bahar 20


قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اخلاق اسلامی

قالب بلاگ اسکای

قالب پرشین بلاگ

download